مهدی آخوندی، کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود سامانه بارشی کم فشار که از شب گذشته وارد منطقه شده، تمامی سطح استان با بارش برف و باران همراه بوده و تا صبح امروز نیز بیشترین میزان بارندگی‌های استان مربوط به آوج با ۱۳.۲ میلی‌متر به همراه ۵ سانتیمتر برف بوده و این میزان بارش در قزوین ۸.۵ میلی‌متر بارندگی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: براساس پیش بینی‌های به عمل آمده، فعالیت این سامانه تا بامداد فردا /جمعه/ ادامه خواهد داشت و پس از آن تا پایان روز شنبه هفته آینده شاهد وضعیت جوی به نسبت پایدار در سطح استان قزوین خواهیم بود.

وی با اشاره به وزش بادهای به نسبت شدید شمالی که از فردا استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، تصریح کرد: این وضعیت باعث می‌شود تا ضمن وقوع پدیده مه در برخی نقاط، شاهد افزایش نسبی دما در سطح منطقه نیز باشیم.

آخوندی یادآور شد: با توجه به شدت بارندگی‌های امروز، در برخی مناطق احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود و سطح جاده‌ها نیز لغزنده و با کاهش دید افقی همراه است.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی یک و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر قزوین نیز طی این مدت سه تا ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.