به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه نمایشگاه عکس «عطر یاس» ویژه آثار خوشنویسی بانوان استان قزوین چهارشنبه شب با حضور علی راه جیری محقق و پژوهشگر بزرگ خوشنویسی کشور، اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، جمعی از هنرمندان در فرهنگسرای بانو برگزار شد.

میرحیدر موسوی در این مراسم گفت: با تشکیل کمیته خوشنویسی بانوان قزوین اولین حرکت نمایشگاهی در استان شکل گرفت و با استقبال خوب بانوان روبرو شد.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه خوشنویسی شاهد حضور هنرمندان زن متعددی بودیم و آثار زیبایی ارائه شد و نمایشگاه منظمی شکل گرفت.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین تصریح کرد: بانوان در تربیت فرزندان و همسر داری و عرصه‌های اجتماعی نقش مهمی دارند و شاید فرصت کمتری داشته باشند در خوشنویسی هم هنرنمایی کنند اما در قزوین شاهد فعالیت مسئولیت زنان در این عرصه هنری هم هستیم.

موسوی تصریح کرد: از این پس نمایشگاه استادان و پیش کسوتان در اردیبهشت و نمایشگاه بانوان را همه ساله برگزار می‌کنیم.

وی اظهار داشت: بانوان خوشنویس قزوین در سطح ملی هم درخشیدند که با شرکت در نمایشگاه خوشنویسی کشور هم دو نفر از بانوان قزوین که هم مدرس و هم مؤلف هستند خانم‌ها گوهر همایی و مریم ذوالقدر توانستند نام قزوین را مطرح کنند.

موسوی تصریح کرد: از حضور استاد راه جیری که از نسل اول خوشنویسی و بهترین کاتب کشور هستند در جمع خود تقدیر می‌کنیم که ایشان کتابت درستی دارند و در شیوه میرعماد از شناخت کامل برخوردارند و باید از این شخصیت درس بگیریم.

نمایشگاه عکس «عطر یاس» ویژه آثار خوشنویسی بانوان استان قزوین به مناسبت روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن از روز شنبه ۲۶ بهمن تا ۳۰ بهمن در نگارخانه بانو در بوستان هشت بهشت برپا شد.


در این نمایشگاه ۶۰ تابلوی خوشنویسی از ۳۶ هنرمند با خطوط نستعلیق و شکسته نستعلیق در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

در ادامه از چند بانوی برتر در عرصه خوشنویسی تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.