سعید نبیل روز یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، افزود: از شهریورماه امسال ۴۹۷ درخواست تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب ثبت شده است که ۲۵۳ درخواست در بخش صنعت، ۲۳۴ فقره در بخش کشاورزی، هفت درخواست در بخش میراث فرهنگی و سه فقره در بخش وزارت نیرو بوده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۸۴ درخواست، مصوبه کارگروه را به مبلغ ۹۳۸ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند و ۱۱۸ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۴۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

نبیل گفت: از این تعداد ۱۲۴ درخواست در دست بررسی کارگروه است که ۲۹ درخواست در بخش صنعت، ۹۱ درخواست در بخش جهاد کشاورزی و چهار درخواست در بخش وزارت نیرو قرار دارد.

وی اضافه کرد: سهم استان قزوین در پرداخت این تسهیلات در سطح کشور ۴.۷ دهم درصد است و قزوین، رتبه ۶ کشور را در مبلغ پرداختی دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به تسهیلات بازسازی و نوسازی، افزود: ۳۰۳ مورد درخواست در این زمینه ثبت شده است که ۱۲۳ مورد به مبلغ هزار و ۴۳۷ میلیارد تومان مورد تایید قرار گرفته است.

نبیل با اشاره به تعداد پرداخت‌ها افزود: ۳۵ مورد به مبلغ ۱۱۲ میلیارد تومان در بخش صنعت و جهاد کشاورزی پرداخت شده و سهم قزوین در کشور ۳.۶ بوده و استان رتبه پنجم کشور را در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه کل اعتبار ابلاغی استان در تسهیلات تبصره ۱۸، هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان بوده است، افزود: این اعتبارات در کل کشور ۳۹ درصد تخصیص یافته است و بر همان اساس ۴۴۳ میلیارد تومان کل اعتبار استان در این زمینه خواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: تعداد درخواست‌های ثبت شده در سامانه استان در این زمینه ۸۸ مورد بوده که ۵۳ درخواست به مبلغ ۳۵۷ میلیارد تومان مصوبه کارگروه را دریافت کرده و ۳۶ مورد در دست بررسی بانک‌ها است.

نبیل گفت: استان قزوین رتبه ۱۳ کشور را در این زمینه دارد که نسبت به سال قبل بالا است و دلیل اصلی آن به میزان درخواست سهم سرمایه در گردش از سوی واحدهای تولیدی استان باز می‌گردد.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.