سردار مهدی حاجیان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در محل نیروی انتظامی برگزار شد با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: این حرکت بزرگ حضور مردم دشمن را بار دیگر ناامید کرد و ملت بصیر ایرانی اسلامی به ندای رهبر کبیر انقلاب لبیک گفت و با همه مشکلات بار دیگر به صحنه آمد که پیام ارزشمندی برای مستکبرانی بود که فکر می‌کردند مردم از انقلاب فاصله گرفته اند و این اعتماد در تشییع شهید سلیمانی هم دیده می‌شد.

وی اظهار داشت: در فجر سلیمانی همه آمدند و پیامشان را دادند و مردم آگاه و ولایتمدار امروز الگوی دیگر جوامع هستند و انقلاب موجب بصیرت شد و امروز ارتش مقاومت در غرب آسیا و شمال آفریقا مقاومت شکل گرفته است.

رسانه‌ها در پیشگیری از جرایم موثرند

سردار حاجیان تصریح کرد: رسانه‌ها زبان گویای انقلاب و جهادگران خط اول جبهه رسانه هستند و این پیام را بخوبی مخابره کردید و نقش رسانه‌ها در این صدور پیام انقلاب تعیین کننده و قابل تقدیر است.

وی گفت: رسانه‌ها نقش کاربردی در پیشگیری از جرایم دارند و قادرند از بزه و ناهنجاری جلوگیری کنند و اگر غفلتی از سوی شهروندان صورت گیرد رسانه در تأمین امنیت پایدار به عنوان بازوان پلیس نقش آفرین هستند.

حاجیان یادآور شد: رسانه‌ها در پیشگیری از سرقت، اعتیاد، طلاق و آموزش و فرهنگ سازی نقش مؤثری دارند و باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: اولویت‌ها در سال ۹۸ در چندین موضوع مورد بررسی قرار گرفت که اولویت مبارزه با سرقت بود.

فرمانده نیروی انتظامی استان یادآور شد: مبارزه با قاچاق کالا، مواد مخدر و مواد ممنوعه از اولویت‌های نیروی انتظامی در سال جاری بود و موفقیت در این کار موجب تثبیت امنیت کشور و استان شد.

عملیاتی شدن ۷۰ درصد تماس‌های ۱۱۰

سردار حاجیان اظهار داشت: سامانه ارتباطی ۱۱۰ پل ارتباطی پلیس و مردم است و در سال جاری ۴۴۰ هزار و ۵۰۰ تماس با این مرکز برقرار شد که ۷۰ درصد تماس‌ها عملیاتی شده است.

وی بیان کرد: تعداد تماس‌ها نسبت به سال قبل دو درصد کاهش داشته که بیانگر آن است که اقدامات پلیس در پیشگیری از جرایم مؤثر بوده و امنیت بالا رفته به طوری که در ردیف استان‌های عالی و قابل قبول در موضوع امنیت هستیم.

سردار حاجیان یادآور شد: دفتر نظارت همگانی و ۱۹۷ می‌تواند بستر خدمت رسانی مطلوبی را مهیا کند و در این عرصه با ملاقات چهره به چهره مردم با فرماندهان نیرو تلاش می‌شود مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: امسال با برگزاری ۲۲ ملاقات چهره به چهره به ۷۸۰ فقره از مشکلات رسیدگی شده و با راه اندازی نهضت میز خدمت در نماز جمعه پاسخگوی مردم هستیم.

حاجیان گفت: در حوزه راهور به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و مواصلاتی و ارتباط با ۱۱ استان کشور شاهد افزایش تردد ۱۰ درصدی در جاده‌های استان هستیم.

کاهش ۱۲ درصدی سانحه فوتی

وی افزود: علیرغم بالا رفتن تردد شاهد کاهش ۱۲ درصدی سوانح فوتی هستیم که با آمار پزشکی قانونی ۲۵ نفر کاهش فوتی داشته ایم اما در سوانح جراحتی و خسارتی ۲ درصد افزایش را شاهدیم.

سردار حاجیان تصریح کرد: در عرصه پلیس آگاهی که کار فنی است اقدامات خوبی شده و شاهد کاهش سرقت بودیم و امسال ۶۴ باند سارقان منزل و خودرو در استان دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین یادآور شد: ۲۰ باند سرقت خودرو در استان شناسایی و منهدم شد که در این رابطه ۸۳ نفر سارق دستگیر شدند که مهمترین آن دستگیری سارقان و کشف محموله بزرگ ورق و شمش مس و آلومینیوم به ارزش ۴ میلیارد تومان بود که سارقان غیر بومی بودند و محموله قبل از ذوب شدن
کشف شد.

وی از انهدام شش باند سارقان به عنف خبر داد و افزود: این باند ۱۵ نفر سارق حرفه‌ای بودند که همگی دستگیر شدند و در ادامه عملیات پلیس توانستیم ۴ باند سارقان احشام با ۲۲ نفر را که به ۶۰ فقره سرقت احشام اعتراف کردند منهدم کنیم که ۸۰ درصد سرقت دام کشف شده است.

سردار حاجیان بیان کرد: دستگیری سارقان تجهیزات برق هم از دیگر اقدامات انجام شده است که در این رابطه ۱۹ نفر دستگیر شدند که ۱۴۰ فقره سرقت داشتند و در کنار آن موفق شدیم سارقان ریل راه آهن که پیچ ریل‌ها را سرقت می‌کردند و ۴ نفر بودند نیز به دام پلیس افتادند.

بیش از ۹۶ درصد پرونده‌های قتل عمد کشف شده است

وی در ادامه گفت: در خصوص کالای قاچاق در پلیس آگاهی امسال توانستیم ۵۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کنیم و پرونده‌های قاچاق بالای یک ۱۰۰ میلیون تومانی هم حدود ۳۰ فقره بوده که ۲۱۷۰ رأس دام قاچاق کشف شده است.

حاجیان اظهار داشت: شایع‌ترین کلاهبرداری‌ها به صورت تلفنی و کارت به کارت، جعل اسناد قولنامه ای و چک بوده است و در این زمینه ۲۰ دستگاه ماینر و دستگاه‌های دیجیتال بیت کویین که در اقتصاد کشور اخلال ایجاد می‌کرد نیز کشف و ضبط شده است.

کشف ۳۷۰۰ کیلو مواد مخدر در استان قزوین

سردار حاجیان به موفقیت‌های پلیس در کشف مواد مخدر هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ تن و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال قبل که حدود ۲ تن و ۲۲۶ کیلو بود شاهد افزایش ۵۸ درصدی هستیم.

وی از افزایش ۳۲ درصدی دستگیری قاچاق و معتاد و حمل کننده مواد هم خبر داد و یادآور شد: در زمینه دستگیری قاچاقچی مواد مخدر ۶ درصد افزایش، توزیع کننده و حمل کننده مواد ۲۶ درصد افزایش، در زمینه دستگیری نگهدارنده ها مواد افیونی شاهد افزایش ۳۳ درصدی و در جمع آوری معتادان با رشد ۵۳ درصدی روبرو شدیم.

حاجیان افزود: در پاکسازی مواد مخدر ۸۶۵ مرحله طرح در نقاط آلوده و به طور میانگین روزی سه طرح اجرا شد که ۱۶ درصد افزایش داشته ایم.

وی گفت: در زمینه خدمات ایجابی پلیس در حوزه راهور در حوزه فرهنگ ترافیکی در ۸۳ مهد و ۱۹۸ مدرسه آموزش‌های تخصصی را پیاده کرده ایم و با با مطبوعات ۵۴ مورد و ۱۵۰ فقره با صدا و سیما برای اطلاع رسانی اقدام شده و در بازآموزی قوانین راهنمایی و رانندگی برای کسانی که تخلف زیادی دارند ۷۳ مورد اقدام شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: در خدمت درون شهری نظم خوبی داشتیم و بازبینی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در دستور است که دنبال صدور شناسنامه هستیم.

وی بیان کرد: در حوزه مشاوره در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها آموزش حضوری داده می‌شود که ۶۱۴ مورد مشاوره تاکنون ارائه و وارد اقدامات پیشگیرانه شده ایم.

سردار حاجیان افزود: امسال ۷۴۵۰ فقره پرونده به مراکز مشاوره و کلانتری‌ها ارجاع شده که ۴۷۲۷ فقره منجر به مصالحه شده است که با همکاری دادگستری می‌خواهیم نقش شورای حل اختلاف را ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: مشکلات نزاع و درگیری حدود ۳۱ درصد، مشکلات حقوقی ۱۶ درصد و خانوادگی ۳۸ درصد بوده است و دیدگاه پلیس علمی و کاربردی است و با ورود به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شویم.

فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: با بهره گیری از کارشناس ارشد و دکتری روان شناسی مشاوره‌های رایگان به مراجعان ارائه می‌کنیم که یک دفتر حقوقی داریم و اقدامات پژوهش محوری را در دستور کار قرار داریم و با نگاه علمی جلو می‌رویم و در این راستا تفاهم نامه‌هایی با ۶ مرکز علمی و دانشگاهی منعقد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1352444
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.