محمد قاسمی روز چهارشنبه در چهارمین نشست کارگروه رصد فضای مجازی استان قزوین که در دادسرای مرکز استان برگزار شد، گفت: خوشبختانه حضور پرشور مردم بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن به دشمنان نظام ثابت خواهد کرد که با همه مشکلات موجود، این ملت پای ارزش‌های انقلاب و نظام ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد دشمنان به سودای خام خود دست یابند.

 قاسمی گفت: بدون شک حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز حماسه دیگری را خلق خواهد کرد تا خاری در چشم دشمنان باشد.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری "انتخابات یک فرصت برای ملت و کشور و تهدیدی برای دشمنان نظام است" و در این شرایط حساس کشور و منطقه باید همه درک صحیحی نسبت به این موضوع داشته باشند و با حضور خود در صحنه انتخابات، انقلاب و نظام را پشتیبانی کنند.

قاسمی اضافه کرد: بدون شک هرچقدر حضور مردم پررنگ‌تر باشد، دشمنان نظام را مایوس و توطئه‌های آنان را خنثی خواهد کرد.

دادستان قزوین در ادامه تاکید کرد: زمان قانونی تبلیغات انتخابات از ۲۴ بهمن ماه آغاز می‌شود و به منظور پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در ایام تبلیغات، ضروری است دستگاه‌های عضو این کارگروه رصد و نظارت‌های خود را به خصوص در حوزه فضای مجازی تشدید کنند تا شاهد کمترین تخلفات و جرائم باشیم.

قاسمی با بیان اینکه ملاک فعالیت کاندیدا و طرفدارانشان باید قانون باشد، اظهار داشت: انتظار این است همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، کاندیدا و طرفدارانشان و همچنین آحاد جامعه به گونه‌ای عمل کنند که تنور انتخابات داغ شود و از اقداماتی که برگزاری انتخابات امن، سالم و پرشور را خدشه دار کند، خودداری نمایند.

این مقام قضایی استان بیان داشت: گاهی تخلفات و جرائم انتخاباتی از اشخاصی رخ می‌دهد که از شخصیت و جایگاه اجتماعی آنها انتظار نمی‌رود، زیرا آنها کاملا به شرایط کشور، منطقه و همچنین انتخابات واقف هستند و نباید مرتکب برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی شوند.

 وی اضافه کرد:این افراد باید به طرفداران خود تاکید کنند که از هرگونه بداخلاقی، اقدام خلاف قانون، تخریب چهره دیگران و... خودداری نمایند و سخنان و توصیه‌های رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری را چراغ راه خود قرار دهند.

دادستان مرکز استان قزوین اذعان داشت: در این ایام باید رصد فضای مجازی به صورت لحظه‌ای و شبانه‌روزی انجام شود چون این موضوع دارای اهمیت بسیار زیادی است، زیرا در فضای مجازی امکان پنهان کاری وجود دارد و افرادی که به دنبال خدشه دار کردن انتخابات و چهره دیگران هستند از این فضا برای اقدامات تخریب‌گرانه خود استفاده می کنند.

وی گفت: تاکنون چند پرونده قضایی برای تخلفات و جرائم انتخاباتی تشکیل شده است و دستگاه قضایی در برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی با هیچ شخص، گروه و جناحی تعارف ندارد و بدون اغماض و بر اساس قانون برخورد خواهد کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: حوزه تبلیغات توسط قانونگذار مشخص شده و داوطلبان انتخاباتی موظفند که تمامی موارد را بر اساس قانون انتخابات رعایت کنند.

 وی گفت: در صورت رعایت نکردن قانون انتخابات، توسط دستگاه‌های مربوط اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت و چاپخانه‌ها نیز برای اوراق تبلیغاتی باید تمامی موارد را بر اساس قانون و اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رعایت کنند.

رییس کارگروه رصد فضای مجازی استان قزوین در ادامه گفت: تصویب قانون شفافیت منابع مالی نامزدهای انتخابات مجلس اقدام بسیار خوبی بود و امیدواریم این قانون در انتخابات پیش‌رو و انتخابات‌های آتی موجب شفاف‌سازی در فعالیت داوطلبان شود تا شاهد برخی شائبه‌ها در سطح جامعه از حیث منابع مالی داوطلبان نباشیم.

دادستان قزوین تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم تا انتخابات فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی در فضایی امن، سالم و با حضور حداکثری مردم و رقابتی برگزار شود و رفتار و گفتار عوامل برگزاری انتخابات به گونه‌ای نباشد که موجب دلسردی مردم از شرکت در انتخابات و ایجاد شائبه‌ طرفداری شود.

قاسمی با بیان اینکه هرچقدر در بحث برگزاری انتخابات بی‌اعتمادی در بین مردم ایجاد شود، در سطح مشارکت آنها تاثیرگذار است، گفت: ملاک عمل هیات‌های نظارت و اجرایی، داوطلبان و طرفدارانشان و... باید قانون باشد تا شاهد انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.