به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا وارثی در مراسم کلنگ زنی احداث مرکز جامع باز توانی اعتیاد که روز دوشنبه با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و استاندار قزوین در شهر آبیک برگزار شد اظهار داشت: استفاده از مباحث علمی در امور درمانی معتادان می‌تواند روند بهبود یافتگی را تسریع کند و در این راستا بهره گیری از دانش کارشناسان و دانشگاهیان ضروری است.

وی بیان کرد: ایجاد مرکزی جامع که بتواند زمینه بازگشت بیماران اعتیاد به جامعه را مهیا کند سالهاست مطرح شده اما چون این کار از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست و هزینه‌های ایجاد نیز بالاست در این زمینه با مشکلاتی مواجهیم.

وارثی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرهای تبریز و اصفهان این مراکز راه اندازی شده و ما با کمک دانشگاهی در شهر آبیک تصمیم گرفتیم این کار ارزشمند را اجرایی کنیم

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: این کار با رویکرد آموزشی، کاربردی و علمی با کمک دانشجویان اساتید دانشگاه انجام خواهد شد و امیدواریم پس از ساخت مرکز بتوانیم به اهداف تعیین شده دست یابیم.

وی اضافه کرد: زمینی به مساحت ۲.۵ هکتار از سوی راه و شهرسازی برای احداث مرکز جامع درمان و باز توانی اعتیاد مبتنی بر تداوم درمان اختصاص یافته و ۱۰ میلیارد تومان برای احداث راه اندازی هزینه خواهد شد.

وارثی گفت: بخش دولتی هرگز قادر نیست در این عرصه سرمایه گذاری کند و تنها با کمک بخش خصوصی و خیرین می‌توان این مرکز را راه اندازی کرد تا معتادان در آن حضور یافته و خدمات مشاوره‌ای، درمانی و تخصصی گرفته و به جامعه بازگردند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: این مرکز در کمتر از یک سال ساخته می‌شود و فرصتی فراهم شده تا در کنار دانشگاهیان بتوانیم کاری ارزشمند را عملیاتی کنیم.

وی اضافه کرد: این مرکز می‌تواند به اشتغال هم کمک کرده و در آینده زمینه خدمت رسانی به نیازمندان جامعه هدف در شهرهای قزوین، کرج، هشتگرد را هم مهیا می‌کند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.