معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین میزان سطح زیر کشت اراضی دیم در استان قزوین به گندم اختصاص دارد که میزان کشت این محصول در سال ۹۶ حدود ۹۰ هزار هکتار بود که این رقم سال گذشته از ۹۸ هزار هکتار فراتر رفت.

مجید اسماعیلی اضافه کرد: در راستای اجرای سیاست های سازگاری با کم آبی و استفاده بهتر از ظرفیت نزولات جوی، کشت گندم در اراضی دیم استان قزوین امسال بیش از هشت هزار هکتار افزایش پیدا کرده و به سطح ۱۰۶ هزار و ۶۵۰ هکتار افزایش یافته است.

این مسوول یادآور شد: امسال هفت هزار و ۳۰ هکتار از اراضی دیم استان قزوین به کشت جو و همچنین پنج هزار و ۷۸۰ هکتار به کشت کلزا اختصاص پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: کشت آبی پاییزه گندم در اراضی کشاورزی قزوین برای سال جاری نیز ۴۷ هزار و ۷۲۰ هکتار و برای محصول جو نیز ۲۷ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده است.

اسماعیلی با بیان اینکه کشت گندم در استان قزوین امسال نسبت به سال گذشته حدود ۶ درصد افزایش داشته است،افزود: در کشت این محصول استراتژیک  مطابق با برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در استان قزوین مشکلی وجود ندارد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

۹۰ درصد مصرف آب در استان قزوین به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

توسعه کشت دیم یکی از راه های کاهش مصرف آب در این بخش به شمار می رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.