عباس کشاورز روز سه شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های کشاورزی استان قزوین به مناسبت دهه فجر، افزود: یکی از دغدغه‌های جدی ما مساله آب و مدیریت مصرف آن در بخش کشاورزی است که نسخه تهیه شده می‌تواند همه دغدغه‌های این حوزه را برطرف کند.
وی ادامه داد: این بسته همه ابعاد مرتبط با حوزه آب را در نظر گرفته و اجرای الگوی کشت، تغییر فصلی کشت، جابه‌جایی کشت محصولات، بی خاک ورزی، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری را در بر می‌گیرد.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اجرای این نسخه می‌تواند مصرف آب را در بخش کشاورزی به طرز چشمگیری کاهش داده و موجب صرفه جویی ۳۵ درصدی مصرف آن شود.
کشاورز در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در مورد وضعیت نهاده‌های دامی و کشاورزی، گفت: این نهاده‌ها به میزان کافی و حتی بیش از نیاز تامین شده و دامداران در این رابطه نگرانی نداشته باشند.
وی همچنین از تامین نهاده‌های بخش زراعت مانند کود بذر و سم خبرداد و گفت:  امسال عرضه کود بیش از ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و مشکلی در این زمینه نداشته‌ایم.
سرپرست وزرات جهاد کشاورزی گفت: در دهه مبارک فجر امسال شاهد بهره برداری از هزار و ۸۰۰ طرح در حوزه کشاورزی هستیم که از جمله آنها امروز شاهد افتتاح همزمان ۹۸ طرح در استان قزوین بودیم.
وی در ادامه از قزوین به عنوان یکی از استان‌های پیشتاز در کشاورزی مدرن در کشور یاد کرد و گفت: کشاورزی این استان می‌تواند مدل و الگویی خوب برای استان‌های سردسیر کشور باشد.
استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی با ۸۰ هزار کشاورز است و حدود پنج درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.