مدیرکل بهزیستی استان قزوین روز شنبه در این مراسم گفت: یکهزار و ۶۳۷ واحد مسکونی در سطح کشور به صورت نمادین افتتاح می شود که از این تعداد ۵۸ واحد سهم استان قزوین می باشد.

علیرضا وارثی افزود: این واحدهای مسکونی در راستای حمایت از گروه های هدف سازمان بهزیستی کشور، جامعه دو معلولی و چند معلولی ، زنان سرپرست خانوار و معلولین سرپرست خانوار ساخته شده است.

وی  با بیان اینکه این واحدها شامل ۲۰ واحد شهری و ۳۸ واحد روستایی است ، اظهار داشت: از این تعداد سهم شهرستان قزوین ۱۸ واحد مسکونی ،شهرستان البرز ۱۵ واحد، شهرستان آبیک ۳ واحد روستایی، شهرستان تاکستان ۱۰ واحد روستایی و شهرستان بویین ۱۲ واحد روستایی می باشد.

این مسوول با اشاره به ساخت و  تحویل واحدهای مسکونی به جامعه هدف بهزیستی استان تصریح کرد : سه هزار و ۹۰۲ واحد از ابتدای نهضت ملی برای مددجویان جامعه هدف ساماندهی شده که۲ هزار و ۳۲۱ واحد تاکنون به خانواده ها تحویل داده شده و ۱۵۱ واحد تا پایان سال آینده واگذار خواهد شد.

وارثی ادامه داد: همچنین در حوزه خانواده های دو عضو معلول شهری، در سطح استان ۲۵۵ خانواده واجد شرایط شناسایی شده که پس از ساماندهی ۲۰۶ واحد واگذار و ۴۹ واحد در دست اقدام و در حوزه روستایی ۱۲۸ خانواده شناسایی شدند که ۷۰ واحد واگذار و ۳۹ واحد در دست اقدام است.

این مسوول با اشاره به اعتبارات ساخت مسکن معلولین یادآور شد: اعتبارات این امر از طریق تسهیلات بانکی چهار درصدی و سهم مشارکت خانواده و نیز حمایت بلاعوض بهریستی و خیرین تامین شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.