محمد تقی صفری روز چهارشنبه در نشست با نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، افزود: ۲۲۹ داوطلب انتخابات مجلس در قزوین ثبت نام کرده بودند که از این میان صلاحیت ۱۳۷ داوطلب احراز نشد.
وی با بیان اینکه با داوطلبان رد صلاحیت شده بیش از ۱۰۰ نشست دوستانه برگزار شده است، اظهار داشت: هرگونه شبهات، موانع و ابهامات موجود در پرونده داوطلبان در این نشست‌ها با حضور خود داوطلب طرح و دلیل احراز نشدن نیز به فرد تفهیم گردید.
صفری با بیان اینکه از دوم دی ماه تا ۲۲ اسفندماه سال جاری هیات نظارت به رصد و بررسی صلاحیت داوطلبان می‌پردازد، گفت: اگرچه مهلت شکایت وجود ندارد، اما هنوز هم مرحله سوم بررسی‌ها درحال انجام است و اگر لازم باشد از ابزار ابطال صلاحیت نامزد استفاده خواهد شد.
این مسؤول دلیل اصلی احراز نشدن صلاحیت داوطلبان مجلس را انحرافات مالی و ساختارشکنی در نظام عنوان کرد و گفت: در بررسی‌های ما موضوعی تحت عنوان سلیقه سیاسی وجود نداشت و آنچه برای ما اهمیت داشت این بود که این داوطلبان در یک مقطع زمانی، ساختارشکنی کرده اند.
صفری تصریح کرد: لازم است که سیاسیون ما در تمام مراحل زندگی حرفه‌ای‌تر عمل کنند و چهارچوب‌ها و ساختارهای نظام را رعایت نمایند تا جامعه از ظرفیت‌های آنها در عرصه سیاسی محروم نشود.
رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان استان قزوین تاکید کرد: شورای نگهبان، صیانت و حفاظت از نظام سیاسی کشور را وظیفه خود می‌داند و این موضوع باعث می‌شود تا اصول بی‌طرفی، حفظ شرافت و اقتدار نظام، استقلال و قانونمندی را مورد توجه قرار دهد.
صفری خاطرنشان کرد: مساله قانونمندی برای شورای نگهبان تا جایی اهمیت دارد که اگر تمام عالم یک طرف باشد و قانون طرف دیگر، اعضای این شورا از قانون طرفداری خواهند کرد.
وی با بیان اینکه رای مردم برای ما مقدس است، یادآور شد: مهم نیست رای برای چه نامزدی به صندوق انداخته شود، بلکه آن را باید حق الناس دانست و برای حفاظت از آن اهتمام ورزید.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.