صفدر کشاورز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: با توجه به قانون حدنگار (کاداستر) مبنی بر تعیین تکلیف اسناد مالکیت دفترچه‌ای که باید به سند تک برگی تبدیل شوند، اعتبار اسناد مالکیت دفترچه‌ای تا پایان سال جاری به اتمام رسیده و در مهلت باقی مانده باید به سند تک برگی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه در این مهلت باقی مانده تا پایان سال شرایط و زمینه لازم برای صدور سندهای تک برگی فراهم است، اظهار داشت: لازم است که هرچه سریع‌تر شهروندان قزوینی به تبدیل اسناد دفترچه‌ای به سند تک برگی تا پایان سال اقدام کنند.

کشاورز به صدور ۵۰ هزار جلد اسناد مالکیت در بافت شهری و غیر شهری استان قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون اشاره کرد و گفت: شهروندان می‌توانند برای تبدیل سندهای قولنامه‌ای و دفترچه‌ای به سند تک برگی در اداره کل ثبت اسناد و املاک تشکیل پرونده دهند.

این مسؤول تصریح کرد: در راستای تبدیل اسناد عادی به رسمی، قانون وضعیت اراضی فاقد سند تعیین تکلیف کرده که پس از تشکیل پرونده، هیات‌هایی شامل یک قاضی، نماینده ادارات کل ثبت اسناد و املاک، اداره کل راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی به موضوع مطالبه رسیدگی کنند.

کشاورز با بیان اینکه ۸۰ درصد قطعات ملکی در درون شهرهای استان دارای سند ثبتی هستند، اظهار داشت: این درحالی است که در بافت برون شهری با توجه به وسعت و وجود اراضی ملی، فقط برای ۱۸۰ هزار هکتار سند تک برگی صادر شده است.

استان قزوین دارای ۹۳۵ هزار هکتار اراضی ملی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.