اسخت اورازبای عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: این سفر بنا به دعوت اتاق بازرگانی قزوین صورت گرفت تا راه‌های همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیشنهادات مطرح شده از طرف ایرانی، به نظر ما همه آنها عملی و قابل اجرا بوده که یکی از آنها ایجاد منطقه هاب، یعنی مرکزی مشترک بین ایران که قزوین باشد و بندر آکتائو در قزاقستان که منطقه آزاد اقتصادی نیز محسوب می شود جهت تبادل کالا پیشنهاد شده است.

به گفته وی، خوشبختانه مسوولان بندر آکتائو در آینده نزدیک به قزوین سفر می‌کنند و سفارت قزاقستان نیز امیدوار است هر دو طرف به نتایج خوب و عملی در این سفر دست یابند که در این صورت دستاوردهای بزرگی برای ایران و قزاقستان جهت همکاری‌های مشترک اقتصادی خواهد بود.

اورازبای اضافه کرد: به طور کلی قزاقستان برای سرمایه‌گذاری کشور بسیار خوبی است تا جایی که همین مساله باعث شده تا ۷۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌های خارجی سرازیر شده به پنج کشور آسیای میانه وارد آن شود که این بیانگر آن است که فضا برای سرمایه گذاری‌های خارجی در قزاقستان مهیا شده است.

وی تاکید کرد: امروز مهمترین اقلامی که ایران می‌تواند نسبت به صادرات آن به قزاقستان داشته باشد میوه‌جات تازه و خشک، سیمان و برخی ماشین‌آلات صنعتی بوده و در عوض ما نیز زمینه صادرات مواد شیمیایی، فلزات و برخی دیگر از اقلام مورد نیاز کشور شما را داریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.