هدایت الله جمالی پور روز دوشنبه در بازدید از شرکت مهرام تولید کننده انواع سس مایونز، افزود: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی استان این است که تنها به داخل نگاه دارند و این مساله بسیار خطرناک است.

وی اضافه کرد: امروزه اقتصاد کشور به اقتصاد جهانی متصل شده است و باید واحدهای تولیدی استان نیز به فکر توسعه بازاریابی‌های خود باشند.

جمالی پور گفت: پیدا کردن بازار برای صنایع و واحدهای تولیدی، کار سختی است و در واقع بازاریابی یکی از مشکل ترین ارکان تولید محسوب می‌شود.

استاندار ادامه داد: واحدهای تولیدی استان باید در بازارهای پیرامونی ورود جدی داشته باشند و اگر حتی ۱۰ درصد محصولات خود را به خارج صادرات کنند نیز در توسعه اقتصادی کشور موثر خواهد بود.

جمالی پور با بیان اینکه صنایع کشور طی سال‌های اخیر در حوزه مبادلات تجاری خیلی موفق نبوده اند، گفت: اگرچه صادرات نفتی ما طی ۱۵ سال اخیر رشد چشگیری یافته اما این رشد متناسب با ظرفیت،آینده و نیاز کشور نبوده است.

وی گفت: با توجه به تحریم‌های دشمنان، از سال آینده دیگر بودجه نفتی برای کشور قابل تصور نیست و باید به سمت توسعه صادرات غیرنفتی پیش برویم.

استاندار اضافه کرد: واحد مهرام یک برند نمونه در کشور است و باید بتواند از این عنوان خود به خوبی استفاده کند و بازاریابی را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرعامل این شرکت نیز در این بازدید گفت: از مسوولان استان به عنوان یک تولید کننده راضی هستیم و از همکاری سازمان صنعت، مالیات، بیمه و ... برای رفع مشکلات این شرکت کمال تشکر را داریم.

کامران منزوی افزود:تلاش می‌کنیم برای صادرات به بازارهای پیرامونی وارد عمل شده و بازار کشورهای همسایه را نیز به دست آوریم.

وی اضافه کرد: متاسفانه این شرکت هم اینک با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کند و در صورت تامین منابع اولیه ظرفیت تولید آن نیز افزایش خواهد یافت.

شرکت مهرام واقع در شهرک صنعتی البرز هم اینک ۳۳۹ کارگر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.