به گزارش خبرنگار مهر، سعید انبار لویی عصر شنبه در نشست با خبرنگاران استان مهمترین برنامه‌های صدا و سیمای قزوین در ایام دهه فجر و انتخابات را تشریح کرد.

انبارلویی اظهار داشت: دشمن با ترفندهای مختلف تلاش کرد تا چهل سالگی انقلاب برگزار نشود اما به کوری چشم بدخواهان با همه مشکلات امسال نیز این جشن را باشکوه برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امسال به دلیل مناسبت‌های مختلف از جمله دهه فجر، چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و انتخابات باید با بصیرت در این برنامه‌ها شرکت کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای قزوین تصریح کرد: امروز شدت و سرعت تحولات سیاسی در جهان بالا رفته و رویارویی با انقلاب هم شکل جدی تری گرفته و با اینکه شاهد تشدید تحریم‌ها هستیم اما افزایش بصیرت و شعور مردم ایران امکان توطئه دشمنان را سلب کرده است.

وی اضافه کرد: مردم قزوین در حوادث نجابت و بصیرت نشان دادند و پای انقلاب بودند و در تشییع هم نشان دادند انقلاب همچنان زنده است.

انبار لویی در ادامه گفت: رسانه‌ها در این شرایط رسالت مهمی دارند و با اطلاع رسانی مناسب باید اهمیت انتخابات را بخوبی تبیین کنند تا مشارکت حداکثری شکل بگیرد.

وی اظهار داشت: در خصوص دهه فجر عمده فعالیت رسانه انعکاس فعالیت‌های دستگاه‌ها است و در صدا و سیما نیز برنامه ریزی مناسبی برای انعکاس خوب فعالیت‌ها صورت گرفته است.

تهیه ۱۴۳۰ دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۹۶۰ دقیقه برنامه تلویزیونی تخصصی و ۳۶۰ دقیقه برنامه رادیویی تدارک دیده‌ایم.

وی اضافه کرد: تهیه ۱۰ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای در بخش تولید هم پیش بینی شده و چون انقلاب مردمی است باید انعکاس آن هم مردمی باشد لذا همه مراسمی که مردم در آن حضور دارند منعکس خواهد شد.

انبارلویی گفت: در بخش خبر هم در گزارش‌های مردمی و برنامه «کاروان سرنوشت» دغدغه‌های مردم را منعکس می‌کنیم تا زمینه حل مشکلات مهیا شده و باید مدیران به سمتی بروند که راه حل بیان مشکل را پیگیر باشیم تا زمینه خدمت به مردم مهیا شود.

برنامه‌های تبیینی و تشریحی ویژه انتخابات

وی بیان کرد: در خصوص انتخابات برنامه‌های تبیینی و تشریحی تدارک دیده شده که ۲۲۹۵ دقیقه برنامه اصلی و محتوایی با موضوع انتخابات پیش بینی شده است.

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین یادآور شد: در سیما ۳۵۷۹ دقیقه برنامه و در رادیو ۱۹۸۰ دقیقه برنامه اصلی و ۳۷۸۰ دقیقه برنامه روتین و جمعاً ۵۷۶۰ دقیقه برنامه تولید و پخش خواهد شد.

انبارلویی بیان کرد: ۴ قطعه موسیقی به مدت ۱۲ دقیقه در صدا و سیمای استان با کمک هنرمندان محلی ساخته شده که شعر آن نیز توسط شعرای قزوینی سروده شده است.

وی اظهار داشت: انتخابات یک فرآیند است که به افزایش آگاهی مردم نیازمند است لذا دو گفتگوی ویژه خبری با موضوع انتخابات به مدت ۹۰ دقیقه پیش بینی شده که از کارشناسان مختلف نیز استفاده خواهیم کرد.

انبارلویی گفت: در روز انتخابات هم ۱۵ ساعت برنامه زنده تلویزیونی تدارک دیده‌ایم و در ۱۷ دفتر خبری در شهرستان‌ها نیز پوشش خبری برنامه‌ها بخوبی صورت می‌گیرد.

فضای مجازی می‌تواند فضا را غبار آلود کند

وی بیان کرد: در عصر حاضر با تنوع رسانه روبرو هستیم و مردم حق دارند رسانه مورد نظرشان را انتخاب کنند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۸۴ درصد جامعه آماری بیننده خبر قزوین هستند و کسب اطلاعات رسمی از خبر استان بالای ۸۰ درصد است البته فضای مجازی هم رقیبی جدی است که اگر مدیریت نشود می‌تواند فضا را غبار آلود کند.

انبارلویی از رسانه‌های گروهی استان خواست در اتاق فکر رسانه ملی شرکت کرده و دیدگاه‌های خود را مطرح کنند تا برنامه‌هایی با محتوای بهتر تهیه و پخش شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین یادآور شد: دنبال اتاق فکر هستیم و در برنامه‌ها سعی شده به مردم نزدیک شویم و به مخاطب اهمیت بیشتری خواهیم داد و در این راستا نقد شما خبرنگاران برای ما مهم است تا به کیفی سازی برنامه‌ها کمک شود.

وی تصریح کرد: قبول داریم طرفیت‌هایی داریم که کمتر توجه و استفاده شده که تلاش می‌کنیم از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای استان قزوین یادآور شد: با تلاش همکاران رسانه ملی در استان امسال ۱۶۲۰ دقیقه برنامه ویژه دهه فجر و ۹ هزار و ۴۲۹ دقیقه ویژه برنامه انتخابات و مجموعاً ۱۱ هزار و ۴۹ دقیقه در صدا و سیمای قزوین پخش می‌شود.

انبارلویی از رسانه‌های استان خواست در آستانه انتخابات در مسیری حرکت کنند که مردم در تعیین سرنوشت خود احساس مسئولیت بیشتری کنند و در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.