شهردار قزوین در نشست بررسی این لایحه در شورای اسلامی شهر قزوین،گفت: در این لایحه، اتکا به اقتصاد مقاومتی،  ایجاد درآمد پایدار، نگاه به اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه و بیانیه گام دوم انقلاب مد نظر قرار گرفته است.
سیاوش طاهرخانی گفت: ماموریت اساسی بودجه ۹۹ شهرداری قزوین، تحقق مضامین راهبردی برنامه پنج‌ساله توسعه است که در این راستا باید با برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه عمل کرد.
شهردار قزوین با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: قزوین در افق سال ۱۴۰۰ شهری با نشاط و انسان محور تعریف شده است که باید با مدیریت علمی و پاسخگویی به شهروندان برای تحقق اهداف خود تلاش کند.
وی با اشاره به بودجه ۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری قزوین در سال آینده، افزود: از این رقم،  ۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار جاری و ۶۴۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی است که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۱۳ و ۱۴ درصد افزایش داشته‌اند.
طاهرخانی اضافه کرد:  ۷۲ درصد بودجه سال آینده شهرداری قزوین عمرانی و ۲۸ درصد جاری است و اعتبارات برخی از سازمان‌های زیرمجموعه مانند باغستان ۱۲۷ درصد و فرهنگی ورزشی ۷۸ درصد رشد یافته‌اند.
شهردار قزوین، تهدیدات حاکم بر بودجه ۹۹ را تناسب نداشتن منابع شهرداری با درخواست‌های متنوع، رشد هزینه‌های نگهداشت شهر در اثر توسعه زیرساخت‌های شهری، شرایط روز اقتصادی ایران و تورم غیر متعارف هزینه‌های عمرانی، کاهش کمک‌های دولت به شهرداری‌ها و رکود احتمالی بخش مسکن عنوان کرد.
طاهرخانی شناسایی طرح‌های برنامه چهار ساله را اولویت شهرداری در تدوین بودجه دانست و افزود: در این بودجه، بازنگری الگوهای جذب سرمایه گذاری در زیر ساخت‌های شهری در قالب سازمان  سرمایه گذاری دیده شده است.
شهردار قزوین تصریح کرد: همچنین کاهش سهم حساب‌های پرداختی در اسناد مالی شهرداری، افزایش تعاملات با دستگاه‌های دولتی، ارتقای ظرفیت مبادلات تهاتری و غیرنقد در ضوابط و مقررات شهرداری و بازپرداخت بدهی شهرداری به بانک شهر را از دیگر نقاط قوت بودجه سال ۹۹ اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.