منوچهر حبیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علت الکترونیکی برگزار نشدن فرآیند رای گیری در روز انتخابات، تصمیم مشترک وزرات کشور و شورای نگهبان پس از روزها نشست فنی و کارشناسی بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد رای دهندگان استان قزوین دارای کارت هوشمند ملی هستند، گفت: اگرچه خود فرآیند اخذ رای به صورت الکترونیکی برگزار نمی‌شود، اما همچنان وجود کارت هوشمند ملی برای رای‌گیری ضروری است.

حبیبی، وجود کارت هوشمند ملی را باعث تسریع بخشیدن به احراز هویت رای دهندگان دانست که در نتیجه به سرعت اخذ رای در شعبه کمک می‌کند و افزود: سایر شهروندانی که هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند نسبت به دریافت آن تا زمان برگزاری انتخابات اقدام کنند.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: از ۲۵ فرآیند انتخابات ، ۲۴ فرآیند آن به صورت مکانیزه برگزار و تمام بسترها و سخت افزارهای لازم برای برگزاری انتخابات نیز آماده است.

حبیبی به آغاز دوره‌های آموزشی کارکنان حاضر در شعب اخذ رای اشاره و یادآور شد: از ظهر روز گذشته آموزش نمایندگان فرمانداران، اپراتور رایانه و همچنین کارکنان حاضر در شعبات اخذ رای آغاز و تا هفته آینده به پایان می‌رسد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: نتیجه بررسی سومین مرحله از صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا فردا صبح به پایان می رسد و نتایج شکایت داوطلبان احراز نشده و رد صلاحیت شده از طریق فرمانداران اطلاع رسانی خواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.