هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در جمع رسانه‌های استان قزوین، افزود: به مسوولان محیط زیست استان دستور داده‌ام که اگر شاخص آلودگی هوای شهر آبیک از رقم ۱۴۰ بالاتر برود برای تعطیلی نیروگاه شهید رجایی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این نیروگاه امروز به دلیل کمبود نیروی گاز، مجبور به مصرف سوخت مازوت است که همین موضوع موجب افزایش آلاینده‌ها در سطح شهرستان و رسیدن شاخص آلودگی به رقمی بالاتر از ۱۴۰ شده است.

جمالی پور ادامه داد: به اداره کل محیط زیست استان اعلام کرده‌ام که اگر شاخص آلودگی استان از رقم ۱۴۰ بگذرد باید نیروگاه بسته شود و اگر در این زمینه اقدام نکنند با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی گفت: امروزه محیط زیست استان برای همه مساله مهمی است و به همین دلیل دیگر به هیچ عنوان در زمینه فولاد و آهن، مجوز سرمایه گذاری در استان را صادر نخواهیم کرد.

جمالی پور اضافه کرد: واحدهای تصفیه روغن نیز که باید اصلاح شوند مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در دوره مدیریت ما هیچ مجوزی در این زمینه بدون تحقیق و بررسی صادر نخواهد شد.

وی گفت: برای احداث مرکز پسماند جدید نیز مجوز نخواهیم داد و هر طرح و برنامه دیگر باید در مرکز پسماند محمدآباد صورت گیرد.

باید صدای وحدت و همبستگی از تریبون‌ها شنیده شود

استاندار گفت: در شرایط امروز که همه دشمنان جمع شده و همه ظرفیت‌ها را علیه ملت بسیج کرده اند، آیا پذیرفته است که در داخل هم مثل دشمنان با خود رفتار کنیم؟

وی گفت: کشور هم اینک در شرایط جنگ نرم قرار دارد و فرماندهان جنگ، مدیران و مسوولان هستند و در صورت یک شکست نباید برای محاکمه آنها اقدام کرد آنچنانکه در جنگ سخت نیز چنین چیزی را شاهد نبودیم.

جمالی پور افزود: در جنگ هشت ساله تحمیلی، فرماندهی را مواخذه و محاکمه نکردیم و امروز نیز همان جبهه جنگ برقرار است و نباید بدون بررسی و تحقیق، آبرو و حیثیت مدیران را بر باد داد.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروزه با استفاده از تریبون‌ها برای بردن آبروی یکدیگر در جهت مطامع سیاسی تلاش می‌کنیم و دشمنان در حال لذت بردن از این تفرقه و اختلاف هستند.

استاندار افزود: دشمن به دنبال این است که تمامی ظرفیت‌های کشور را علیه خود مدیران و مسوولان به کار گیرد و برخی نیز گاهی ندانسته در زمین دشمن بازی می‌کنند.

جمالی پور گفت: متاسفانه امروزه به خاطر جنجال آفرینی تریبون‌ها قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی در کشور وجود ندارد و اگر تصمیمی اشتباه بود باید در فضای دوستانه برای رفع آنها تلاش کنیم.

استاندار گفت: هم اینک حفظ وحدت و دفاع از همدیگر از اوجب واجبات است و البته منظور ما از این سخن، این نیست که از متخلف حمایت شود.

وی اضافه کرد: تریبون‌های مقدس که باید وحدت بخش باشند باید امید را به مردم تزریق کنند و فضای جامعه را با مایوس کردن دشمن به سمت نشاط و وحدت هدایت نمایند.

استاندار گفت: خوشبختانه فضای استان به نسبت خوب است و یک وحدت درونی بین عناصر اصلی تصمیم سازی و مسولان ارشد وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز کلیت مدیران ارشد استان به خصوص اعضای شورای تامین فقط یک فکر دارند و آن هم همبستگی، انسجام و تقویت امید مردم است.

معرفی مدیران متخلف و مانع سرمایه گذاری به دادگاه

استاندار گفت: مدیری که مانع سرمایه گذاری بشود و آن را در یک پروسه طولانی مدت بیندازد به دادگاه معرفی خواهد شد چون همه مدیران وظیفه تسهیلگری دارند.

جمالی پور اضافه کرد: وظیفه دولت تسهیل امور مردم است و حتما مدیران استان با توجه به این مهم، درخواست‌های سرمایه گذاری را رسیدگی خواهند کرد.

وی ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند مدیرانی را که باعث فرار سرمایه گذاران می‌شوند به استانداری گزارش کنند البته سرمایه گذاری در زمینه پوشاک، صنایع هایتک و غذایی در اولویت سرمایه گذاری استان هستند.

جمالی پور گفت: تن ندادن مدیران به پاسخگویی را حتما رسیدگی می‌کنیم و مدیران باید به شهرستان‌ها سفر کنند و ملاقات‌های عمومی آنها همواره برگزار شود.

وی گفت: کلیت مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خوب و پرتلاش هستند و البته با مدیران ضعیف تعارف نداریم و برای تغییر آنها اقدام خواهیم کرد.

توسعه استان قزوین، نامتوازن بوده است

استاندار گفت: استان قزوین در حوزه سلامت و تخت بیمارستان با چالش‌های جدی مواجه است و باید تلاش کنیم بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان هرچه سریعتر ساخته شود.

جمالی پور با اشاره به شرایط سخت مالی دولت، اضافه کرد: من بیشترین وقت خود را با وزرا و مدیران برای رفع مشکلات بهداشتی استان صرف می‌کنم و امیدوارم بتوانم بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی را به سرانجام رسانده و در کنار آن یک بیمارستان هزار تختخوابی را نیز اجرایی کنم.

برخورد با شوراهای متخلف در مدیریت شهری

وی اضافه کرد: در حوزه مدیریت شهری و شوراها با چالش‌های جدی مواجه هستیم و حتی یک شورا را منحل کردیم.

جمالی پور گفت: در این مسایل جدی هستیم و اگر یک شورا در حوزه مدیریت شهری دخالت کند با آن برخورد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: با شوراهایی که در امور دخالت بی‌جا کنند تعارف نداریم و آنها را در هیات رسیدگی به تخلفات به اشد مجازات محکوم خواهیم کرد.

استاندار گفت: مبارزه با فساد اولویت استان قزوین است البته مبارزه با فساد باید با رعایت شئونات و ارزش‌های اسلامی باشد در حالیکه امروزه به راحتی همدیگر را محکوم می‌کنیم.

جمالی پور اضافه کرد: باید دقت کنیم، فضای جامعه را به گونه‌ای نشان دادن که همه چیز فاسد است توطئه دشمنان است و پشت آن مسایل دسیسه‌های زیادی وجود دارد.

واگذاری بیمارستان خیریه الوند به دولت انجام شد

وی اضافه کرد: موضوع تعطیلی بیمارستان خیریه الوند که مشکلات زیادی را به وجود آورده بود با واگذاری به دولت حل شد و به زودی برای افتتاح آن اقدام خواهیم کرد.

جمالی پور افزود: اولین قسط مطالبات این بیمارستان پرداخت شده است و به زودی شاهد افتتاح آن تا ۲۲ بهمن سال جاری خواهیم بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.