خیرالله رحمانی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: پویش دانش‌آموزی کمک به سیل‌زدگان به عنوان نماد همبستگی و همدلی ملی، کمک به همنوعان در شرایط سخت و بروز حوادث غیرمترقبه یک وظیفه شرعی و دینی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین مراسم‌هایی برای دانش‌آموزان، فرهنگ‌سازی در راستای نوع‌ دوستی و کمک‌رسانی به مردم در شرایط سخت است و امیدواریم  بتوانیم بخشی از آلام و مشکلات مردم  سیستان و بلوچستان را با کمک‌های خود جبران کنیم تا جایی که تجربه گذشته نشان داده که مردم قزوین، به خصوص دانش‌آموزان و فرهنگیان در سیل امسال گرگان هم اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

به گفته وی، هم‌اکنون قزوین، البرز و زنجان به عنوان استان‌های معین در کمک‌رسانی به شهرستان قصرقند استان سیستان و بلوچستان انتخاب‌ شده و این کمک‌ها در قالب پویش سیل مهربانی در ۲ هزار و ۴۰۰  مدرسه استان جمع‌آوری و به این مناطق ارسال می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه دانش‌آموزان و فرهنگیان می‌توانند اقلام مورد نیاز مردم در مناطق سیل‌زده را برای ارسال از طریق مدارس جمع‌آوری کنند، افزود: لوازم موردنیاز بهداشتی، نوشت‌افزار، خوراک، پوشاک، پتو و زیرانداز از جمله کمک‌های غیرنقدی به مردم این مناطق است.

این مسوول تاکید کرد: ساخت و بازسازی مدارس مناطق سیل زده نیز از جمله اولویت هایی است که امیدواریم با مساعدت خیران و تجمیع کمک‌های مردمی شاهد تحقق این امر ماندگار در آن مناطق باشیم.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.