محمد قاسمی روز یکشنبه در گردهمایی اعضای اتحادیه سیستم‌های مخابراتی و الکترونیکی قزوین، افزود: بهترین راهکار پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، تقویت تولید داخلی و حمایت از کالای ملی است و باید همه ظرفیت‌ها را در این زمینه بسیج کرد.

 قاسمی خاطرنشان کرد: قاچاق کالا، به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، خنجر از پشت است و به همین خاطر باید شرایطی فراهم شود که مردم با افتخار به خرید کالای ساخت داخلی مبادرت نمایند.

وی گفت: ضروری است در جهت دستیابی به این هدف، تولیدکنندگان در بحث ارتقای کیفیت کالاهای تولیدی تلاش مضاعفی کنند تا نیاز جامعه به استفاده از کالای خارجی و قاچاق برطرف شود.

قاسمی در ادامه افزود: ما مخالف واردات کالای مورد نیاز جامعه نیستیم اما در شرایط فعلی کشور، ضروری است از کالاهای مشابه تولید داخل در راستای رونق تولید و حمایت از کالای ملی استفاده شود.

وی با بیان اینکه همه باید تلاش خود را به کار گیرند تا جامعه به سمت استفاده از کالای داخلی سوق داده شود، گفت: اصناف در خط مقدم جنگ اقتصادی دشمن قرار دارند و نباید از نقش خود در جهت فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف غافل شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: دستگاه قضایی با تمام توان در بحث مبارزه و مقابله با قاچاق کالا و ارز جدیت دارد و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با این پدیده استفاده می‌کند.

قاسمی گفت: انتظار ما از تولیدکنندگان، اصناف و آحاد جامعه این است که با شناخت و درک صحیح از شرایط کشور، در راستای مبارزه و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن اقدام کرده و همچنین حمایت از کالای داخلی و رونق تولید را در جهت سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی وظیفه خود بدانند.

دادستان مرکز استان قزوین افزود: در گذشته توطئه‌های مختلف سیاسی، نظامی، فرهنگی و... به قصد مقابله با نظام از سوی دشمنان برنامه ریزی شده بود که با رهنمودهای عالمانه مقام معظم رهبری و بصیرت و حضور به موقع ملت ایران اسلامی در صحنه، تمام آن جنگ‌ها خنثی و دشمنان مایوس شدند.

قاسمی با بیان اینکه امروزه کشور در شرایط حساسی قرار دارد، تاکید کرد: دشمن پس از شکست‌های پی در پی، جنگ اقتصادی را علیه نظام آغاز کرده است و با تحریم‌های ظالمانه، خارج از منشور حقوق بشر، معیشت ملت ایران را هدف قرار داده تا از این طریق به مقاصد شوم خود دست یابند.

وی با بیان اینکه راه برون رفت از جنگ اقتصادی، تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی است، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جاری اقدامی هوشمندانه داشتند و بهترین راه برای مقابله با جنگ اقتصادی را تلاش برای تحقق شعار رونق تولید اعلام کردند.

قاسمی گفت: همه دستگاه‌ها، نهادها و آحاد مردم باید نقش و مسئولیت اجتماعی خود را به درستی ایفا کنند تا به تعبیر معظم‌له به سلامت از این پیچ تاریخی انقلاب عبور کنیم.

این مقام قضایی استان با بیان اینکه عزت و سربلندی هر کشور در تولید داخلی‌اش متجلی می‌شود، اذعان داشت:در حال حاضر یکی از موانع تحقق رونق تولید، پدیده شوم قاچاق است و تحقق شعار سال و اجرایی شدن آن در گرو مبارزه عملی و همه جانبه با قاچاق کالا و ارز است.

این مسوول ادامه داد: ما برای حفظ و دفاع از کیان، خاک و مرزهای ایران اسلامی طی این ۴۰ سال، شهدای زیادی همچون سلیمانی‌ها را تقدیم اسلام، انقلاب و نظام کرده‌ایم و به برکت خوب پاک شهدا امروز در اوج قله‌های عزت و افتخار قرار داریم.

وی افزود: دشمنان نظام علیرغم تمامی شکست‌ها از ملت شریف ایران، دست از دشمنی خود برنمی‌دارند و با ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، دشمنی خود با نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهانیان علنی اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.