معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این افراد در مسیرهای ارتباطی برف گیر، کوهستانی و روستایی گرفتار شده بودند که امدادگران به یاری آنها شتافتند.

حکمت الله هاشمی افزود: ۸۲ نیروی عملیاتی هلال احمر مستقر در پایگاه های بین شهری و تیم واکنش سریع استان قزوین در قالب ۲۴ تیم به یاری در راه ماندگان شتافتند.

به گفته وی در عملیات های امدادرسانی انجام شده تعداد ۱۷۰ نفر از حادثه دیدگان ناشی از برف و کولاک در پایگاههای بین شهری جمعیت هلال احمر استان قزوین اسکان یافتند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: با توجه به بارش برف و برودت دما در روزهای اخیر و پیش بینی های هواشناسی مبنی بر کاهش محسوس دما و وضعیت جوی ناپایدار ، تمامی نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر قزوین به همراه تجهیزات امدادی برای امداد رسانی به حادثه دیدگان در آماده باش کامل به سر می برند.

هاشمی به شهروندان توصیه کرد از تردد در مسیرهای فرعی و کوهستانی در شرایط جوی نامساعد و سرما و یخبندان خودداری کنند.

وی ، انتقال خانم باردار از روستای زرجه بستان به مرکز درمانی با انجام اقدامات پیش بیمارستانی توسط نجاتگران، انتقال ۴ نفر از سرنشینان خودروی گرفتار در مسیر روستای یله گنبد به پایگاه بین شهری و اسکان اضطراری حادثه دیدگان، انتقال یک خانواده گرفتار در برف در مسیر روستای اکبر آباد، انجام ۵ ساعت عملیات جستجو توسط نجاتگران پایگاههای بین شهری مهتاب و شیرین سو و تیمهای واکنش سریع و آنست به همراه یک قلاده سگ تجسس و رهاسازی خودروهای گرفتار در برف و کولاک نیکوئیه و ضیاآباد را از جمله عملیات های شاخص هلال احمر قزوین در  24 ساعت گذشته اعلام کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین از شهروندان خواست تا در صورت ضرورت و اجبار به سفر حتما همراه خود سوخت و تغذیه کافی، وسایل ارتباطی (موبایل و شارژر همراه) و البسه گرم به همراه داشته و در صورت بروز حادثه موارد را به پلیس و نیروهای امدادی از جمله هلال احمر اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.