در این بازدید سیده حمیده زرآبادی و داود محمدی نمایندگان قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین و جمعی از مسوولان حضور داشتند.

بیمارستان خیریه رحیمیان الوند در سال ۱۳۷۷ با ۷۵ تخت بستری به دست خیری به نام دکتر علی رحیمیان در شهر الوند مرکز شهرستان البرز بنیاد گذاشته شد.

این بیمارستان تا سال گذشته با خدمات تعرفه‌ای مربوط به بیمارستان‌های خیریه به بیماران خود خدمات می‌داد، اما مسائل و مشکلات مالی موجب شد تا مسئولان این بیمارستان خواستار ارائه خدمات خود با تعرفه خصوصی شوند.

طی یک سال گذشته نیز با نوسانات قیمت در حوزه خدمات بهداشت و درمان که همه بیمارستان‌ها را با کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها و بدهی‌ها مواجه کرد هیأت مدیره این بیمارستان نیز دچار چالش‌هایی شد تا اینکه ابتدای سال جاری در اقدامی از قبل اعلام شده خدمات بیمارستان تعطیل و هم اکنون نیز با گذشت چند ماه فقط کلینیک‌های آن خدمات دهی می‌کنند.

با توجه به نبود بیمارستانی دیگر در شهرستان البرز، دانشگاه علوم پزشکی قزوین از طریق قرارداد خرید خدمات، به ارائه خدمات درمانی به مردم شهرستان می‌پرداخت اما از چندی پیش با توجه به نبود منابع مالی جداگانه برای خرید خدمت، دانشگاه نیز دیگر نتوانست این قرار داد را ادامه دهد.

علاوه بر این با تعطیلی این بیمارستان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین علت تعطیلی را علاوه بر نبود منابع برای تداوم خرید خدمات، در تغییر نیت رؤسای بیمارستان رحیمیان و درخواست تعرفه بخش خصوصی اعلام کردند.

در همین مدت تعطیلی، رایزنی‌ها و جلسات متعددی برای چاره اندیشی در خصوص این بیمارستان خیریه صورت گرفت اما تاکنون اقدامی مؤثر برای آن انجام نشده است.

در آخرین نشست‌ بررسی مشکلات این بیمارستان، ۲ پیشنهاد مبنی بر تداوم خرید خدمات به شرط اختصاص ردیف بودجه جداگانه و همچنین اهدای بیمارستان به دانشگاه به شرط تأمین تعهدات مالی و غیر مالی بیمارستان رحیمیان مطرح شد که در نهایت با توافق طرفین پیشنهاد اهدای بیمارستان مورد قبول قرار گرفت تا پس از رایزنی با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نسبت به آن اقدام شود.

نشست مشترک با استاندار قزوین برای حل مشکلات این بیمارستان و افتتاح مرکز پزشکی هسته ای کاسپین و کلینیک تخصصی محمدزاده در شهر قزوین از دیگر برنامه‌های معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در قزوین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.