کارشناس مسؤول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین روز شنبه با اعلام این خبر گفت: در پاییز سال جاری ۲۸ نمونه شیره از سطح عرضه، نمونه برداری و به آزمایشگاه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قزوین ارسال شد.
محمدتقی سلیمانی افزود: در بررسی نهایی، ۵۰ درصد نمونه‌های برداشتی، استانداردهای لازم را نداشتند و پرونده متخلفان برای پیگیری‌های بیشتر به مراجع قضایی ارجاع و شیره‌های تقلبی انگور از رده مصرف خارج شد.
این مقام مسؤول با بیان اینکه قندهای ضایعاتی به هیچ وجه صلاحیت مصرف انسانی ندارند، گفت: در شیره‌های تقلبی، فرد متخلف با آب کردن، جوشاندن و تغلیظ آن، اقدام به تهیه شیره تقلبی می‌کند که خطرات و تهدیدات زیادی را برای سلامت مصرف کنندگان به دنبال دارد.
سلیمانی، با تأکید بر لزوم دقت مردم در خرید این نوع محصولات، گفت:‌ شهروندان می‌توانند هرگونه موارد تخلف را به سامانه ۱۹۰ مرکز بهداشت شهید بلندیان اطلاع دهند.

کلینیک سیّار دندانپزشکی مرکز بهداشت شهرستان قزوین در اقبالیه مستقر شد
کارشناس مسؤول واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین با اعلام این خبر گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت، کلینیک سیّار دندانپزشکی در مدرسه شهدای بانک ملی یک و ۲ اقبالیه، برای ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان شروع به کار کرد.
زینب علیدوست افزود:در این مدارس، ۸۷۲ دانش آموز در ۲ شیفت دخترانه و پسرانه دوره اول و دوم ابتدایی مشغول تحصیل هستند.
این کارشناس گفت: در این کلینیک سیّار، خدمات دندانپزشکی، شامل معاینه، آموزش بهداشت دهان و دندان، ترمیم، خارج کردن دندان‌های غیرقابل نگهداری و... برای دانش آموزان به صورت رایگان ارائه می‌شود.
علیدوست یادآور شد: در کلینیک سیّار با استفاده از دندانپزشکان مجرّب و دستیار با تجربه برای کلیه دانش آموزانی که نیازمند خدمات دندانپزشکی هستند، با رضایت اولیای آنان، خدمات ارائه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.