مدیرکل دامپزشکی قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود درگیری برخی استان های همجوار و شیوع تب برفکی در جمعیت دامی در فصول سرد سال اما خوشبختانه با اقدامات کنترلی اداره کل دامپزشکی و مراقبت های قرنطینه ای دامداران تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در استان گزارش نشده است.

دکتر حمید زینالی یادآور شد: واکسیناسیون مقابله با تب برفکی در بین دام های استان انجام شده اما این موضوع به تنهایی برای مقابله با این بیماری کافی نیست و برای جلوگیری از ابتلا باید سطح اقدامات قرنطینه ای از سوی دامداران افزایش یابد.

وی یکی از عوامل مهم شیوع تب برفکی را جابه جایی دام عنوان کرد و گفت: به دلیل پیشگیری از شیوع این بیماری، ضروری است تا هرگونه حمل و نقل و جابه جایی دام چه در سطح استان و چه به بیرون از آن با مجوز دامپزشکی انجام شود.

این مسوول در ادامه از دامداران خواست در صورت مشاهده تلفات و علائم مربوط به تب برفکی مراتب را فوری به دامپزشکی اطلاع رسانی کرده و تلفات را به شکل بهداشتی معدوم کنند.

براساس اخرین آمار، با احتساب واحدهای دامی صنعتی و سنتی، دارای ۹۸۳ هزار راس گاو، ۷۰۰ هزار راس گوسفند و ۱۴۰ هزار راس بز است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.