جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر علاوه بر گردنه‌های قسطین لار و بهرام‌آباد در منطقه الموت، کوهین و آوج بیشتر راه‌های ارتباطی استان با بارش برف روبرو هستند.

وی، بیشترین میزان بارش برف را مربوط به شهرستان آوج دانست و اظهار داشت: بارش برف در آزادراه قزوین - زنجان و تقاطع رحیم آباد - دانسفهان در شهرستان‌های تاکستان و بویین‌زهرا همچنان ادامه دارد.

حق‌لطفی یادآور شد: تمام تیم‌های عملیاتی این اداره کل با ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و ۳۰۰ راهدار از روز گذشته به حالت آماده باش ۱۰۰ درصدی درآمده‌اند و هم اکنون نیز برای تسهیل در امر تردد خودروها، نمک پاشی سطح راه‌های اصلی و فرعی استان همچنان ادامه داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اضافه کرد: به رانندگانی که قصد عبور از جاده‌های اصلی و فرعی این استان را دارند توصیه می‌شود ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ و توشه راه، قبل از حرکت نسبت به ایمن بودن خودرو خود اطمینان حاصل کرده و در طول مسیر نیز به توصیه راهداران مستقر در سطح راه‌ها عمل کنند.

قزوین با داشتن ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و ۲۳۰ کیلومتر طول روشنایی راه ها، یکی از پرترافیک ترین نقاط جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.