رییس هیات کبدی استان قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فقدان سالن اختصاصی، یکی از مشکلات جدی کبدی کاران استان است که البته قول‌های مساعدی از سوی عباس علایی مقدم مدیر کل ورزش و جوانان استان برای تخصیص اعتبار و رفع این کمبود داده شده است.

روح الله آغاسی افزود:هم اینک کبدیکاران قزوین در یک سالن استیجاری که شهرداری اقبالیه در اختیار هیات قرار داده است، تمرین می‌کنند و مشکلی از لحاظ مکان تمرین ندارند.

این مسوول ورزشی با اشاره به جایگاه کبدی استان در کشور، اضافه کرد: رشته کبدی قزوین در سال‌های اخیر حرکت رو به جلویی داشته و در ارزیابی‌های فدراسیون کبدی کشور از رتبه ۲۷ به رتبه ۱۰ دست یافته است.

وی اضافه کرد:در ۲ سال اخیر تیم کبدی مردان استان در رده‌های نوجوانان و جوانان کشور حضور داشته و تیم بانوان نیز هر سال مقام اول یا دوم کشور را در مسابقات پایه یا لیگ از آن خود کرده است.

آغاسی افزود: امسال هم برای اولین بار احمدرضا عسگری کبدی‌کار استان به همراه تیم ملی در مسابقات جهانی حضور یافت و بخشی از توانمندی‌ و ظرفیت کبدی استان را به نمایش گذاشت.

این مسوول با اشاره به حضور تیم بانوان قزوین در لیگ برتر کبدی، گفت: مرحله دوم دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کبدی بانوان باشگاه‌های کشور از ۱۱ تا ۱۳ دیماه با حضور ۹ تیم به میزبانی قزوین برگزار شد.

وی اضافه کرد:تیم کبدی استان در این رقابت‌ها هم اکنون با پنج برد و سه باخت در رتبه چهارم جدول لیگ قرار دارد و باید خود را تا ۲۰ روز دیگر برای بازی‌های دور برگشت آماده سازد.

استان قزوین ۲۴۶ کبدی‌کار سازمان یافته دارد که ۱۵۳ نفر مرد و مابقی زن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.