عباس مراقی روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فرصت محدودی برای نام نویسی در سامانه سجام باقی مانده و در آینده نزدیک تمام کدهای بورسی که صاحبانشان در سامانه ثبت نام نکرده اند لغو خواهد شد، اظهار داشت: سرمایه گذاران بورسی که تا کنون در سامانه سجام ثبت‌نام نکردند باید در اسرع وقت در این سامانه نام نویسی کنند.
وی عنوان کرد: افرادی که در بازار سرمایه فعالیت می‌کنند اما تاکنون در این سامانه ثبت‌نام نکرده اند، باید هر بار برای مشاهده دارایی‌های خود با کارگزار تماس بگیرند. 
مراقی با تاکید بر اینکه سجامی شدن برای کاربران بورس منافع بسیاری دارد، ادامه داد: پس از ثبت نام در این سامانه کاربران می‌توانند به سادگی از طریق اینترنت به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشند.
سرپرست بورس اوراق بهادار قزوین خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در این سامانه از سال گذشته آغاز شده و کاربران جدید بورس بدون استثنا در سامانه سجام نام نویسی کرده‌اند.
وی افزود: این مسأله برای کاربرانی است که قبل از سال گذشته وارد بورس شده‌ و در سامانه سجام ثبت نام نکردند.
مراقی عنوان کرد: با ورود سهامداران سهام عدالت قطعا به یک پیک زمانی شلوغ برمی‌خوریم به همین دلیل لازم است پیش از این زمان ثبت‌نام کاربران بورسی در سامانه انجام شده باشد.

این سامانه در راستای قوانین و مقررات حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم راه اندازی شده است.

مطابق ضوابط حاکم، اخذ هرگونه خدمات پایه برای تمامی مشتریان حقیقی و حقوقی منوط به ثبت اطلاعات و شناسایی اشخاص مذکور می باشد. با راه اندازی این سامانه هر شخص، تنها با یک بار ثبت اطلاعات و شناسایی امکان برخورداری از کلیه خدمات بازار سرمایه را خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.