هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان قزوین، افزود: وقتی مهد کودک، مدرسه و دانشگاه قرآنی شد، جامعه قرآنی می‌شود و لازم است که همه در این مسیر تلاش کنند.
وی همچنین گفت: امروزه به فضای مجازی که نگاه کنید، می‌بینید رفتارهایی در جامعه شکل گرفته که مغایر با دستورها و سنت نبوی است و به نوعی اهل بیت در جامعه فراموش شده اند.
جمالی پور با بیان اینکه شعار دادن نمی‌تواند حکومت مهدوی ایجاد کند، اظهار داشت: فرزندان و همسایگان ما در کنار خواندن قرآن باید دستورهای آن را در جامعه و خانواده جاری کنند و اکتفا کردن به رفتارهای شعاری کارگشا نیست.
استاندار قزوین تاکید کرد: عمل به قرآن باعث شد تا در هشت سال دفاع مقدس مقابل دشمنان نظام و انقلاب بایستیم درحالیکه اکنون متاسفانه این اهتمام در جامعه به فراموشی سپرده شده است.
جمالی پور تصریح کرد: اگرچه برگزاری نمایشگاه قرآن کار بسیار پسندیده‌ای است، اما عمل کردن به قرآن اهمیت بیشتری دارد و امروز همه باید در کنار تربیت قاریان و حافظان کلام خداوند، به سمت عمل گرایی آن گام برداریم.
مقام ارشد اجرایی استان تاکید کرد: با فاصله گرفتن از قرآن، ارزش‌ها به ضد ارزش تبدیل می‌شوند، چون بدون قرآن، نماز و عبادات اصلاح گرایانه نیست و به کلی اخلاق حسنه در جامعه فراموش می‌شود.
 جمالی پور گفت: گرفتاری‌ها و نقصان‌های امروز در جامعه به خاطر فاصله گرفتن از قرآن است و باید با تقویت ارتباط خود با قرآن و کلام الهی برای رفع این کاستی‌ها تلاش کنیم.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: هرکجا در طول تاریخ قرآن محور حرکت بوده، پیروزی‌های متعددی حاصل شده و هرکجا از قرآن فاصله افتاده، جنگ، خونریزی و شرارت در جامعه افزایش یافته است.
دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم روز چهارشنبه با حضور عبدالعادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در مسجد امام حسن عسگری شهرک کوثر افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.