فاطمه خمسه روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری عملیات کشت مزارع جو آبی و دیم در سطحی حدود ۳۵ هزار هکتار از اراضی زراعی استان انجام شده که خوشبختانه افزایش ۹ درصدی نسبت به برنامه ابلاغی داشته است.

وی اظهار داشت: از این میزان اراضی کشاورزی کشت شده ۲۷ هزار و ۴۴۶ هکتار از اراضی زراعی آبی و هفت هزار و ۵۵۶ هکتار از اراضی زراعی دیم به زیر کشت جو رفته که به ترتیب ۱۱۳ درصد و ۹۴ درصد تحقق برنامه ابلاغی صورت گرفته است.

به گفته وی، ۶۰ درصد از کشت جو در مزارع کشاورزی استان به روش‌ مکانیزه انجام شده است.

خمسه خاطر نشان ساخت: با مساعد بودن شرایط جوی و استفاده زارعان از توصیه‌های فنی کارشناسان پیش بینی می‌شود ۱۲۰ هزار تن جو در استان تولید شود.

وی اضافه کرد : با تولید این میزان جو ۱۰۰ درصد نیاز واحدهای دامداری استان معادل ۷۳ هزار تن جو تامین خواهد شد.

۹۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان بخش کشاورزی قزوین پرداخت شد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۹۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی موضوع بند چهار هیات وزیران به سیل زدگان بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

حمیدرضا تبسمی افزود : این مبلغ به ۸۰۸ پرونده سیل زده اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: این تسهیلات در زمینه‌های زراعت، باغبانی، دام، طیور و زنبور عسل، شیلات و آبزیان، تاسیسات منابع آبی و جاده بین مزارع پرداخت شده است.

به گفته این مقام مسوول،  هزار و ۲۳۹ پرونده با مبلغ ۱۴۳ میلیارد ریال جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل کشاورزی، ملی، سپه، توسعه تعاون، ملت، صادرات، تجارت و رفاه کارگران معرفی شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.