کارشناس مسوول واحد آفرینش‌های ادبی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: جشنواره داستان سال با هدف شناسایی و جذب داستان نویسان جوان و تولید آثار داستانی با محتوای سنت‌های مردم قزوین مبتنی بر ارزش‌های ایرانی- اسلامی برگزار می‌شود.  
 نوشین محمدی افزود: با توجه به استانی بودن جشنواره، سعی شده است تا به ظرفیت‌های بومی منطقه توجه شده و موضوعات در دو بخش آزاد و بخش ویژه سنت‌های شهر قزوین ارائه شود.
وی اضافه کرد:آثار ارایه شده در این جشنواره از این منظر دارای قابلیت‌های فراوانی جهت تبدیل شدن به یک طرح داستانی هستند چون امروزه در مباحث فرهنگی کمتر رویداد هنری می‌توان یافت که سراغ آداب و رسومی چون شیرینی پزی عید، لهجه، صراحت بیان قزوینی‌ها، مهمان نوازی و یا ضرب المثل‌های خاص شهر قزوین، کسب و کار بازار قزوین و... رفته باشد.
این کارشناس ادبی یادآور شد: هدف از درج موضوع ویژه بومی سازی جشنواره، توجه بیشتر به فرهنگ عامه جامعه است چون نسل جدید نیاز دارد تا با زبان هنر از فرهنگ ایرانی- اسلامی و آیین‌های سنتی اطلاع کسب کند.  
وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره داستان سال قزوین،  اذعان داشت: حاصل این جشنواره، مجموعه داستان گل‌های سپید بود که در این مرکز گردآوری و منتشر گردید.
محمدی افزود:با چاپ آثار منتخب در این جشنواره علاوه بر اهدای جوایز مادی، جایزه معنوی نیز شامل حال منتخبان شده و انگیزه مخاطبان و داستان نویسان را هم بیشتر خواهد کرد.  
این کارشناس ادبی افزود: در این دوره به نفر اول مبلغ ۱۲ ملیون ریال، نفر دوم ۱۰ و نفر سوم هشت ملیون ریال تعلق خواهد گرفت و همچنین مبلغ ۱۰ میلیون ریال نیز به عنوان جایزه ویژه مسابقه اهدا می‌شود و هفت اثر نیز به عنوان برگزیده انتخاب خواهند شد.  
وی افزود:آثار می‌بایست در قالب نرم‌افزار ورد با فونت نازنین ۱۴ ارائه شده و پیش‌تر به‌صورت مکتوب چاپ نشده باشند.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.