رییس هیات کبدی استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:مرحله اول دوازدهمین دوره لیگ برتر کبدی زنان از امروز تا دوم دی به میزبانی خانه کبدی تهران در مجموعه ورزشی تختی برگزار می‌شود.
روح الله آقاسی افزود:در روز اول این دوره از لیگ برتر کبدی باشگاه‌های کشور تیم شورا و شهرداری قزوین به مصاف دانشگاه آزاد تهران و تیم ایلام خواهد رفت.
این مسئول گفت:در روز دوم این مسابقات نماینده قزوین، با نمایندگان شهرستان بم و فارس و در روز سوم با تیم امید جلین دیدار خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مسابقات لیگ برتر در ۲ مرحله رفت و ۲ مرحله برگشت برپا خواهد شد، اضافه کرد: مرحله دوم رفت لیگ برتر کبدی زنان از ۱۲ دی و مرحله سوم و چهارم دور برگشت به مناسبت دهه فجر در بهمن برگزار می‌شود.
این مسئول ورزشی گفت: مرحله دوم رقابت‌های لیگ برتر طی روزهای ۱۰ تا ۱۳ دیماه به میزبانی قزوین برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری قزوین و ارتقای ورزش استان است.
وی اضافه کرد: تیم کبدی بانوان قزوین با استفاده از توان و ظرفیت بازیکنان بومی هم اینک در آمادگی مطلوبی قرار دارد و قطعا با حمایت و توجه بیشتر مسئولان به جایگاه قابل توجهی در لیگ برتر دست خواهد یافت.
کبدی یک بازی کم خرج سالنی با منشا بازی‌های بومی و محلی بوده که ترکیبی از کشتی و راگبی است.
گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف که یکی از اصول این بازی است به مهارت، انعطاف پذیری، چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرأت نیاز دارد.
در این بازی در صورتی‌که حریف یا حریفان بدون نقض قوانین بازی، مهاجم را نگه داشته و او را در زمین خود متوقف سازند و به مهاجم اجازه رسیدن به زمینش را ندهند تا وی نتواند بازی را ادامه دهد، مهاجم متوقف شده شناخته می‌شود و یک امتیاز را از دست می دهد.
۱۵۷ بیمه شده در رشته کبدی در استان قزوین فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.