قدرت الله مهدیخانی روز شنبه در حاشیه جلسه‌ای که با حضور مسؤولان کشوری و استانی در اداره کل پزشکی قانونی برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین به لحاظ دارا بودن موقعیت خاص در معرض ۲۵ نوع حادثه طبیعی و انسان ساخت قرار دارد.
وی با بیان اینکه برخی از این بلاها مانند زمین لرزه و سیل که تعداد کشته شدگان و مفقودان بالاست جنبه عمومی و دسته جمعی دارند، اضافه کرد: در این رخدادها در پاره ای از مواقع شناسایی اجسادی که پس از چند روز پیدا شده و یا شدیدا آسیب دیده‌اند، بسیار مشکل بوده و مستلزم روش‌های خاص و نوینی است که تنها متخصصان پزشکی قانونی توانایی انجام آن را دارند.

مهدیخانی افزود: شناسایی هویت جان باختگان جهت حفظ حقوق آنها و نیز آرامش و تعادل روانی بازماندگان از اهمیت بالایی برخوردار بوده که با همکاری متخصصان اداره کل پزشکی قانونی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: سابقه چنین سوانحی در استان به دفعات تکرار شده که از آن میان می‌توان به سانحه سقوط هواپیما در سال ۸۸، غرق شدگی در رودخانه، سد و کانال‌های آبیاری دشت قزوین، تصادفات جاده‌ای و آتش سوزی و انفجار اشاره کرد.

مهدیخانی ضمن قدردانی از همکاری مدیران و متخصصان پزشکی قانونی در مسائل مرتبط با بحران اظهار داشت: استان قزوین به دلیل تمرکز صنایع متعدد که احتمال انفجار، آتش سوزی و نشت مواد شیمیایی در آنها بالاست و نیز وقوع تصادفات سنگین، نیاز بیشتری به استفاده از پتانسیل متخصصان پزشکی قانونی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.