قدرت‌الله مهدیخانی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نشست مشترک فرماندهان پلیس راه  و مدیران راهداری شهرستان‌های استان قزوین که در تاکستان برگزار شد، با تقدیر از خدمات ارزنده پلیس راه، راهداری و سایر دستگاه‌های ذیربط در ارایه خدمات راه، اظهار داشت: از حدود ۷ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی قزوین، یک هزار و ۳۷۲ کیلومتر آن بزرگراه، آزادراه و جاده آسفالته وراه اصلی و ۵۴۰۰ مابقی آن نیز راه فرعی و روستایی است.

وی اضافه کرد: استان قزوین به دلیل واقع شدن در مسیر ارتباطی شرق به غرب کشور، همواره از حجم بالایی از ترددها، به خصوص کامیون و تریلرهای حامل مواد شیمیایی و خطرناک برخوردار بوده که همین مساله آمار بالایی از تصادفات، تلفات و خسارت‌های جاده ای را به خود اختصاص داده است.

مسوول بحران خاطرنشان کرد: مدیریت صحیح و اصولی راه‌ها به لحاظ ایمنی و خدمات رسانی به ویژه در شرایط بحرانی مستلزم هم‌افزایی و تشریک مساعی دستگاه‌های متولی از جمله پلیس راه و راهداری بوده که تعامل و همکاری این دو حوزه، نقش ارزنده‌ای را در کاهش تصادفات ایجاد می‌کنند.

به گفته وی، در حوادث و رخدادهای جاده‌ای، دقیقه و ثانیه‌ها از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بوده تا جایی که ارتباط و هماهنگی سریع و دقیق بین دستگاه‌ها سهم عمده‌ای در استفاده بهینه از فرصت‌ها را ایجاد می‌کند.

مهدیخانی بر اهمیت برقراری ارتباط مستمر و لزوم ایجاد هماهنگی با استان‌های همجوار در حوزه مدیریت راه‌ها، به خصوص در شرایط اضطراری تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.