سردار سعید منتظر المهدی روز چهارشنبه در همایش ملی سرمایه‌های اجتماعی برپایه آموزه‌های اسلامی که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود:سرمایه اجتماعی ارتباط مستقیمی با رشد و بالندگی جوامع دارد و توجه به آن از نان شب واجب‌تر است.
وی اضافه کرد:با ورود به هزاره سوم دیگر ادبیات "مامور معذور" جوابگو نیست و به "مامور مسوول" تبدیل شده و پلیس تک بعدی به چندوجهی تغییر یافته است.
مشاور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: ادبیات حاکم بر سرمایه اجتماعی در هزاره سوم نه در تهدید، تنبیه و تحدید بلکه در تشویق و ترغیب است.
سردار منتظر المهدی ادامه داد: در فضای امروز قدرت از آن کسانی است که سرمایه‌های اجتماعی بیشتری را جلب کنند و همیشه اندیشکده‌های نظامی قبل از فنون نظامی علوم شناختی را مورد توجه قرار می‌دهند که مشتمل بر چند علم شامل روان شناسی، جامعه شناسی، زبان شناسی و هوش مصنوعی است.
وی گفت:ادبیات سرمایه اجتماعی که امروز بیشتر محافل به آن می‌پردازند از سال ۱۹۶۱ دوباره رونق یافت و امروز به عنوان اصلی‌ترین سرمایه در همه جوامع شناخته می‌شود.
منتظر المهدی با بیان اینکه باید سرمایه اجتماعی را در زمان آرامش برای روز مبادا جذب کرد، گفت: امنیت به خودی خود ایجاد نمی‌شود بلکه به معنای واقعی زمانی محقق می‌شود که مردم به میدان بیایند چون دیگر امنیت، دولت محور و پلیس محور نیست.
مشاور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه دانستن نحوه بالابردن سرمایه اجتماعی برگ برنده ما است، گفت:بیشترین مشکلات ما به خاطر فقدان وجود فرصت گفت و گو بین خانواده‌ها و گوش کردن فعال است.
این مسئول با بیان اینکه سرمایه اجتماعی باید از سنین کودکی ایجاد شود، گفت: بخش اعظمی از رفتار ما توسط ضمیر ناخودآگاه شکل می‌گیرد که به سان کوه یخی است که ۹۰ درصد آن زیر آب است و به دوران کودکی و تربیت ما بر می‌گردد.
منتظر المهدی با تاکید بر اینکه بسیاری جرایم بر پایه خشم ایجاد می‌شود، گفت: خیلی از اتفاقات به خاطر آن است که هیجانات خود و اطرافیان را نمی‌شناسیم.
مشاور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه بالاترین سرمایه اجتماعی از آن کسانی است که محبوبیت داشته باشند، افزود:وقتی رهبر ما در جریان حوادث اخیر فرمودند مردم صفشان را از اغتشاشگران جدا کنند و مردم به آن گوش کردند به معنی این است که سرمایه اجتماعی در ایشان وجود دارد.
منتظر المهدی افزود:ما نیاز داریم برای مدیریت و پیشبرد حکومت در تمام طیف‌ها سرمایه اجتماعی داشته باشیم و  سرمایه اجتماعی سوا کردنی نیست و پایه آن ایجاد اعتماد افقی بین مردم و اعتماد عمودی بین مردم و مسوولان است و از قضا سرمایه اجتماعی از پایین به بالا است.
مشاور فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی افزود: یکی از راهکارهای تغییر ضمیر ناخودآگاه، آموزش است و در این میان هنر سینما وجه آموزشی بالایی دارد و با استفاده از کاراکترهای قوی می‌توان از ظرفیت آن بهره جست.
همایش ملی سرمایه های اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی با همکاری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، دادگستری و نیروی انتظامی قزوین برگزار شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.