بهمن طاهرخانی روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن استان قزوین افزود: در اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز بر حق هر فرد و خانواده ایرانی در خصوص داشتن مسکن تاکید شده و این بدان معنی است که باید مدیران دستگاه‌های اجرایی به این مساله توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طی چند سال گذشته با اقدامات صورت گرفته شاهد مهاجرت معکوس مردم از شهرها به روستاها هستیم و این در حالی است که در حوزه شهرسازی باید به شهرهای استان، به خصوص شهر تاکستان نگاه ویژه‌ای صورت پذیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: تاکستان در سال ۵۳ و با تاسیس وزارت مسکن طرح‌های سرزمینی، هادی و تفصیلی در آن مطرح بوده و بعدها هم برای امور شهری آن نیز قوانین تکمیلی صادر شده اما در سه سال گذشته متاسفانه معضل طرح اتصال مناطق منفصل به شهر همچنان به قوت خود باقی مانده است.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی در استان باید متوازن باشد، یادآور شد: صدور اسناد مالکیتی مسکن مهر، تکمیل دیوارکشی فاز ۲ مسکن مهر، رفع موانع در توسعه یک باب مدرسه از سوی یک خیر و رفع موانع در احداث ۲۰۰ واحد مسکن در شمال شهر تاکستانی از جمله موارد اولویت دار رسیدگی به آن از سوی دستگاه‌های ذیربط است.

طرح جامع تاکستان در حال بازنگری است

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در این جلسه اظهار داشت: طرح جامع تاکستان به منظور رفع دغدغه‌های مدیریت شهری آن در حال بازنگری قرار دارد.

محسن اسماعیلی با اشاره به ۲۵۰ هکتار فضای خالی این شهر، تاکید کرد: این طرح در سال ۸۳ تهیه شده بود که با توجه به افزایش جمعیت آن لزوم بازنگری آن در دستور کار جدی این اداره کل قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.