منوچهر حبیبی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۹۶ درصد انتخابات گذشته به شکل مکانیزه برگزار شده بود، افزود: با این وجود تصمیم گیری برای برگزاری الکترونیکی انتخابات به شکل کامل در استان و یا در برخی مناطق با ستاد انتخابات کشور است.

این مسوول با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، کشور و نظام ما را مقابل توطئه های بدخواهان و دشمنان بیمه می‌کند. افزود: حضور  پررنگ مردم در پای صندوق های رای اقتدار کشور را افزایش داده و قدرت چانه زنی مسوولان در عرصه های بین المللی را ارتقا می بخشد.

وی با بیان اینکه باید همه دست اندرکاران و گروه ها و جریان های سیاسی با رعایت قانون برای پرشورتر برگزار کردن انتخابات بکوشند،اظهار داشت: جلب مشارکت حداکثری هدف مهم و اساسی مجریان انتخابات است.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین، امانتداری، مشارکت حداکثری و رعایت مر قانون را وظیفه مهم و اساسی مجریان انتخابات برشمرد و گفت: توجه به این اصول موجب برگزاری یک انتخابات سالم، پرشور و قانونمند که در تراز نظام جمهوری اسلامی است، می شود.

حبیبی با بیان اینکه دشمن می کوشد تا مشارکت مردم در پای صندوق های رای را کمرنگ کند و در این راستا از هر تلاشی فروگذار نیست،اظهار داشت: شایعه سازی، ایجاد التهاب و سیاه نمایی از کارهایی است که دشمن قبل از انتخابات آنها را برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات دنبال می کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود بر اصل بی طرفی مجریان انتخابات تاکید کرد و گفت: مجریان انتخابات حکم داور را دارند و نباید هیچ گونه جانبداری و اقدامی له یا علیه داوطلبان انجام دهند.

حبیبی با بیان اینکه اختلاف سلیقه در هر جامعه ای وجود دارد و موضوعی بدیهی است،اظهار داشت: اما باید توجه داشت که این اختلاف سلیقه به ویژه در ایام انتخابات نباید منجر به تعارض و بداخلاقی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه روز گذشته مهلت یک هفته ای ثبت نام متقاضیان برای نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به پایان رسید، گفت: در مجموع ۲۲۴ نفر از سه حوزه انتخابیه استان نام نویسی کردند که از این تعداد ۱۹۸ تن مرد و ۲۶ نفر زن بودند.

حبیبی گفت: از حوزه انتخابیه قزوین، آبیک، البرز ۱۳۴ نفر نام نویسی کردند و از حوزه انتخابیه بویین زهرا،آوج نیز ۵۱ نفر داوطلب شده و حوزه انتخابیه تاکستان نیز ۳۹ نفر متقاضی شرکت در انتخابات پیش روی مجلس شدند.

وی افزود : از بین افراد ثبت نام کننده  ۶۶ تن کارمند، ۴۲ تن فرهنگی، ۲۴ تن استاد دانشگاه، ۱۰ تن پزشک و هشت تن نیز نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی هستند.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین در ادامه با بیان اینکه نظارت مکمل اجراست ، افزود: در هر شعبه اخذ رای حداقل ۱۵ تا ۲۰ نفر نمایندگان اجرایی و بازرسی و دستگاههای نظامی و قضایی حضور دارند و هر برگه رای را رصد می کند و امکان تخلف در روز رای گیری وجود نخواهد داشت.

حبیبی ادامه داد: انتخابات یک رخداد عظیم و پروژه ای ملی است و ۲۰ هزار نفر دست اندارکار امر انتخابات را رصد می کنند و احتمال مشکلات جزئی وجود دارد ولی به گونه ای نیست که اصل این که این حرکت عظیم زیر سوال برود.

وی افزود : در راستای برگزاری انتخابات  سالم فهرست متخلفین دوره پیشین انتخابات تهیه شده و با هماهنگی دستگاه قضایی و دستگاه امنیتی و نظارتی فعالیت آنان مورد رصد قرار می گیرد و دستگاههای نظارتی در این خصوص تذکرات لازم را خواهند داد.

این مسوول در خصوص نظارت فضای مجازی در ایام انتخابات نیز گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی کار کرد و  دایره شعاع اثر گذاری وسیعی در جامعه دارد  کمیته رصد فضای مجازی در ستاد انتخابات شکل گرفته و کانال های غیر مجاز شناسایی شده و حتما با عوامل آنها در صورت ادامه فعالیت تا قبل از برگزاری انتخابات برخورد خواهد شد.

حبیبی ادامه داد: همچنین به منظور سلامت انتخابات ، ستاد پیشگیری و رسیدگی تخلفات انتخاباتی در دادگستری شکل گرفته است و در روزهای گذشته در همین خصوص با ۲ نشست که رنگ و بی انتخاباتی داشت، برخورد شد.

رییس ستاد انتخابات استان قزوین تاکید کرد: مسئولان ، مدیران ، شهرداران و دهیاران حق جانبداری از هیچ نامزد خاصی را ندارند و در صورت محرز شدن این اتفاق مطابق با قانون برخورد جدی خواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود.

استان قزوین با سه حوزه انتخابیه قزوین-آبیک- البرز، آوج-بویین زهرا و تاکستان دارای چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی است که سهم حوزه نخست ۲ نماینده و دیگر حوزه ها یک نماینده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.