مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدهای تولیدی که به علت بدهی بانکی و موانع تولید به تملک بانک‌های عامل استان درآمده بودند، پس از پیگیری‌های انجام شده از حالت تملک خارج شده و مجددا شروع به فعالیت کردند.

مرتضی علیخانی تعداد واحدهای تملک شده تا آذرماه سال جاری را ۵۸ واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد تنها ۳۹ واحد دیگر تحت تملک بانک‌ها قرار دارند که تلاش مجموعه دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان برای خروج آنها از این وضعیت همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۲۷ واحد تولیدی دیگر در حال جانشینی و تملک قرار دارند، اظهار داشت: تولید و اشتغال از مهمترین موضوعاتی است که در سال رونق تولید اهمیت دارد، از این رو تمام تلاش‌های دستگاه‌ها برای جلوگیری از تملک واحدهای تولیدی به کار گرفته می‌شود.

علیخانی تعداد واحدهای تملک شده در سال جاری را ۲ واحد عنوان کرد و گفت: مابقی واحدهای تملک شده مربوط به یک دهه‌ گذشته است که خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و مسوولان قضایی تا جای ممکن تلاش می‌شود که از افزایش تملک واحدهای تولیدی جلوگیری شود.

این مسوول بر خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری اشاره کرد و اظهار داشت: بانک‌ها به خودی خود تولیدکننده نیستند و این نوع تملک‌ها به جز رکود و کاهش تولید سودی ندارد بنابراین لازم است مدیران عامل بانک‌ها برای مساعدت هرچه بیشتر با سرمایه‌گذاران جدید در راستای راه‌اندازی مجدد واحدها اقدام کنند.

استان قزوین دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.