حمیدرضا مشهدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش‌ از این یک زمین پنج هکتاری در اطراف ناحیه شهری مهرگان محمدیه برای ساخت پردیس‌ تخصیص داده‌شده بود اما به همان قطعه زمین با مساحت کم نیز کاربری مسکونی تعلق گرفت.

این مسوول گفت: با اشاره به طرح جامع ۱۰۰۳۱ (تاسیس ۳۱ دانشگاه جامع فرهنگیان در مراکز ۳۱ استان) اظهار داشت: بر اساس این طرح هر استان باید حداقل ۱۰۰ هکتار فضا داشته باشد که در ۲ پردیس دختر و پسر بتواند برای آینده کشور برنامه‌های راهبردی را ارائه کند.
وی با اشاره به اینکه فضای تخصیص داده شده در ناحیه شهری مهرگان بسیار محدود بود، عنوان کرد: این زمین تنها به  مساحت ۵ هکتار برای ساخت دو پردیس مجزا به دانشگاه فرهنگیان استان قزوین تخصیص یافته بود.
مشهدی ادامه داد: به همین سبب از طرف سازمان مسکن و شهرسازی اعلام آمادگی شد تا مساحت این زمین به ۱۵ هکتار افزایش یابد.
رییس دانشگاه فرهنگیان قزوین با بیان اینکه بر اساس طرح ۱۰۰۳۱ احداث دانشگاه فرهنگیان استان به وسعت ۱۰۰ هکتار در اولویت برنامه دانشگاه قرار دارد، افزود: بر اساس تصمیم مسکن ملی فضای اطراف ناحیه شهری مهرگان باید برای ساخت مسکن استفاده شود و به این ترتیب ما باید برای ساخت این پردیس‌ها به فکر مکانی دیگر باشیم.
مشهدی اظهار داشت: با توجه به‌ضرورت استقرار دانشگاه فرهنگیان در داخل مرکز استان، عنوان کرد: شهر محمدیه زیرمجموعه شهرستان البرز بوده و در مرکزیت قزوین قرار ندارد به همین سبب در حال رایزنی برای اخذ یک زمین معوض در محدوده شهر قزوین هستیم.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون سه زمین برای ساخت این پردیس‌ها در نظر گرفته‌شده که هنوز هیچ‌یک از آن‌ها برای ساخت و احداث قطعی نشده است.
به‌موجب طرح ۱۰۰۳۱، سی‌ویک دانشگاه فاخر و جامع تربیت‌معلم یک‌بار برای همیشه در مراکز استان‌ها تأسیس می‌شود و می‌تواند تا صدسال با ظرفیت‌های بالا معلم‌های موردنیاز را تربیت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.