هدایت الله جمالی پور شامگاه چهارشنبه در دیدار با احزاب اصلاح طلب استان قزوین، افزود: باید با کمک نخبگان سازوکاری را درون احزاب ایجاد کنیم که توفیقات بسیاری برای مردم و نظام حاصل شود.
وی با بیان اینکه حزب، جایگاه نخبگان دارای ایده است، اظهار داشت: احزاب تا به امروز فقط حرف زده و هیچ برنامه‌ای ارائه نکرده‌اند، درحالی که با بیانیه دادن و حرف زدن نمی‌توان امور جامعه را در دست گرفت و لازم است که نخبگان سیاسی ما در چهارچوب مشخصی حرکت کنند.
جمالی پور به افزایش آگاهی مردم اشاره کرد و گفت: امروزه مردم از مسئولان، سیاسی‌تر شده‌اند و مطالعه مدل‌های جهانی و منابع اطلاعاتی باعث شده تا میزان سواد و اطلاعات آنها افزایش یافته و بتوانند عملکردها را ارزیابی کنند، بنابراین لازم است که برنامه‌ محوری در دستور کار احزاب قرار گیرد.

استاندار قزوین در تشریح کاستی‌های حزبی گفت: نبود درک درست از شرایط، گذشت نکردن، نبود اساسنامه و برنامه‌ریزی منسجم در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی باعث شده تا فضای سیاسی کشور به سمت اتهام زدن پیش برود و کار ویژه احزاب به فراموشی سپرده شود.
جمالی پور همچنین گفت: اگرچه ما نیازمند جامعه حزبی هستیم و اعتماد مردم در سایه نظام حزبی بیشتر می‌شود، اما هنوز فاصله بسیاری تا دستیابی به این هدف وجود دارد و اول باید با دوری از منفعت طلبی شخصی، خودمان را اصلاح کنیم تا بتوانیم به منافع ملی دست یابیم.
وی یکی از نیازمندی‌های کشور را شایسته سالاری دانست و اظهار داشت: احزاب باید افرادی را که در زمینه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، ایده‌پرداز هستند تربیت کرده و آنها را برای مسئولیت پذیری انتخاب کنند.
مقام ارشد اجرایی استان در ادامه صحبت‌های خود به دیدگاه سیاسی دولت اشاره کرد و گفت: دولت هرگز نگفته که اصلاح طلب است و بنده نیز با اینکه اصلاح طلب هستم، اما به دولت تعهد کرده‌ام که الزامات و سیاست‌های لازم را اجرایی کنم و وظیفه اصلی خود و همه مسئولان را صیانت از حقوق مردم می‌دانم.
جمالی پور تصریح کرد: ما نمایندگان دولت مسئول امور اجرایی مردم هستیم و امروز در آستانه انتخابات همه مسئولان و مدیران مکلف هستند که حافظ حقوق اساسی مردم بوده و از صندوق آرا به بهترین نحو ممکن صیانت کنند.

استاندار قزوین همچنین در ادامه سخنان خود به عملکرد و کارآمدی مدیران اشاره کرد و گفت: مدیران موظفند که تعهدات دولت را به درستی اجرا کنند و بنده کمیته‌ای را تشکیل داده‌ام که عملکرد دستگاه‌ها را رصد نمایند تا مسئولانی که خلاف سیاست‌های جاری جامعه حرکت می‌کنند و ناکارآمد هستند را شناسایی کنند.
جمالی پور به انتخابات مجلس شورای اسلامی و عملکرد شورای نگهبان در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما در نشست‌های مشترکی که با اعضای شورای نگهبان داشتیم درخواست کردیم که حق الناس را رعایت کرده و طبق فرمایش رهبری به دنبال حفظ منافع عمومی مردم باشند.
استاندار قزوین به دوری از افراط گرایی و تاکید بر قانون‌گرایی اشاره کرد و یادآور شد: بهترین نوع فعالیت سیاسی و تجلی اعتماد عمومی این است که همه صحبت‌های ما در چهارچوب قانون باشد و همه مرّ قانون را در رفتار و کردار خود رعایت نمایند.
استان قزوین دارای ۶۹ حزب سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب است که در این دیدار نمایندگان ۳۰ حزب اصلاح طلب استان حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.