مرتضی علیخانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۱۰ هتل نیمه کاره در استان وجود دارد که بیش از یک دهه کار احداث  آنها توسط سرمایه گذاران آغاز شده و از پیشرفت چندانی برخوردار نیستند.

وی اظهار داشت: عمده مشکلی که در بحث واگذاری زمین های ملکی به هتل داران داریم این است که از سال های پیش  طرح های سرمایه گذاران دارای مجوز حتی یک مورد هم به بهره برداری نرسیده است و این برای استانی که  در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های فراوانی است اصلا شایسته نیست.

علیخانی ادامه داد: در این حوزه سرمایه گذارانی که هیچ گونه صلاحیت و اهلیت برای ساخت هتل نداشتند، انتخاب شدند و طی این مدت مشکلاتی را هم در بحث بازپرداخت اقساط بانکی و مالکیت زمین ها بوجود آورده اند.

وی با بیان اینکه شرایط بانک ها و سود بانکی را همه می دانند، تصریح کرد: اگر قرار باشد سرمایه گذار از خود آورده نداشته باشد هیچ موقع به نتیجه نمی رسیم که اکثرا در حوزه هتل سازی یا وابسته به وام هستند یا آورده ندارند .

علیخانی تاکید کرد: به جای سرمایه گذاران غیرواقعی که به دنبال ارزش افزوده زمین هستند و قصد ساخت هتل را ندارند، باید سرمایه گذاران واقعی پا به عرصه میدان گذاشته و سریعا برای ساخت هتل و اقامتگاه‌های مناسب اقدام کنند.

علیخانی یاد آور شد: متاسفانه وضعیت هتل و اقامتگاه گردشگری در استان قزوین ضعیف است و بیش از ۱۰ مجوز هتل در استان بدون تعیین تکلیف به حال خود رها شده اند.

وی اضافه کرد: سرمایه گذار باید حداقل ۶۰ درصد سرمایه را داشته باشد و  دولت ۲۰ تا ۴۰ درصد می تواند دراین خصوص کمک کند در غیر این صورت هیچ کدام  از این طرح ها به نتیجه نخواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.