به گزارش ایرنا هدایت حاتمی عصر روز پنجشنبه در نشست کارگروه آب خاک و کشاورزی استان اظهار داشت: سدهای استان از پتانسیل گردشگری بسیار مناسبی برخوردارند که باید از حداکثر ظرفیت آن ها برای توسعه این بخش استفاده کرد تا بتواند زمینه نشاط و گردش مردم و اشتغالزایی پایدار را فراهم آورد
وی اضافه کرد: طرح جامع اجرائی توسعه گردشگری و شیلات در سدهای استان را تدوین می کنیم تا ظرفیت های موجود به شکل مناسب تری به سرمایه گذاران معرفی شوند.
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: توسعه کاریکاتوری و نامتوازن منجر به رشد غیرطبیعی یک بخش و مغفول ماندن بخش های دیگر می شود. باید طرح ها و برنامه ها را در چارچوب توسعه پایدار و همه جانبه دنبال کرد.
وی اظهار داشت: منابع آبی خوب و خاک حاصلخیز 2 سرمایه بسیار بزرگ برای توسعه کشاورزی بهره ورانه و اشتعال قابل توجه کرمانشاه هستند و باید با تمام توان از تخریب و فرسایش این منابع ارزشمند جلوگیری کنیم.
حاتمی اضافه کرد: طرح عظیم گرمسیری و مجموعه سدهای این سامانه، منابع آبی ارزشمندی را در اختیار استان قرار داده اند که با یک برنامه ریزی مناسب از آن ها برای توسعه اقتصادی منطقه و بهبود وضعیت معیشتی مردم بهره گرفت.
وی تاکید کرد: طرح افزایش پنج هزار تنی پرورش آبزیان را در سال 98 با جدیت دنبال می کنیم.
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: طرح بزرگ گرمسیری سال هاست در دست اجراست و مردم منتظر هستند که در سال زراعی پیش رو از منابع آبی این طرح بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: شبکه های زیردست سدها مدت هاست که آماده بهره برداری هستند و با هر سال معطل ماندن استهلاک شبکه بیشتر می شود و اقتصاد و اشتغال کشاورزان از آن بی بهره است. باید هرچه سریع تر بسترهای لازم برای تحویل آب به کشاورزان فراهم شود.
حاتمی گفت: قرار بوده 18 هزار و 100 هکتار از اراضی زیردست سد گاوشان از منابع آبی این سد بهره مند شوند و با اینکه 12 هزار هکتار از این شبکه اجرا شده اما هنوز یک لیتر آب به این اراضی نرسیده و تلاش می کنیم موانع این مهم را رفع کنیم.
وی در پایان افزود: بخش عمده ای از اتلاف آب در حوزه کشاورزی اتفاق می افتد. اگر فقط 20‌ درصد وضع موجود را اصلاح کنیم از آب مازاد بسیار مناسبی برای توسعه این بخش و دیگر حوزه ها برخوردار خواهیم بود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 945 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ است.
8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.