هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در پنجمین اجلاس استانی نماز و مدرسه با اشاره به اینکه نمازی که از عمق جان‌ و دل اقامه شود منتج به اصلاح کشور خواهد شد،اظهار داشت: فردی که نماز بخواند اما به آن عمل نکند، می‌تواند بی‌مهابا هر نوع گناهی را انجام دهد.
استاندار قزوین با بیان اینکه توسعه پایدار کشورها در گرو توجه به نظام آمخوزشی است، تصریح کرد: افرادی که به اقامه نماز می‌پردازند باید از رفتارهایی که به جامعه آسیب می‌زند دوری کنند، زیرا در سایه رسیدن به اخلاق نبوی است که جامعه می‌تواند به تعالی دست یابد.
جمالی پور تصریح کرد: برای گسترش نماز در جامعه لازم است که آموزش مفاهیم و اقامه نماز از مدارس و طیف نوجوان و نونهال آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم جامعه آرمانی و علوی داشته باشیم باید در مدارس سرمایه‌گذاری کنیم،گفت: همچنین اگر بخواهیم آموزش‌ و پرورش را به جایگاه واقعی خود برسانیم لازم است که در انتخاب دبیران نیز توجه جدی داشته باشیم.
جمالی پور با بیان اینکه باید با برنامه‌ریزی دقیق احکام دین به دانش آموزان آموزش داده شود، تصریح کرد: افرادی که از کودکی با آموزه‌های دینی بزرگ شوند در بزرگ‌سالی صاحب یک شخصیت قوی خواهند شد.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: افرادی که در کودکی درست تربیت نشوند در آینده مخل فعالیت‌های مثبت اجتماعی شده و سعی می‌کنند تا به جامعه آسیب وارد کنند.
جمالی پور عنوان کرد: پیش از انقلاب آموزش‌های دینی در مدارس ارائه نمی‌شد و مردم برای کسب دانش احکام دینی به مساجد مراجعه می‌کردند اما به برکت انقلاب اسلامی این امکان امروز در مدارس ما فراهم شده و از این ظرفیت باید بهتر استفاده کنیم.
وی به نقش موثر مساجد و روحانیون خوش‌فکر در آموزش احکام به نوجوانان اشاره کرد و گفت: باید مسجد و مدرسه همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند زیرا در این صورت خلأ عدم آموزش احکام پر می‌شود.
استاندار قزوین همچنین گفت: باید در رفتار، عمل و کردار خود دقت کنیم زیرا درصورتی‌ که مردم حرف‌های ضد و نقیضی از مسئولان بشنوند بدون شک اعتمادشان از مدیران سلب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.