محمدحسین اسماعیلی شنبه شب در نشست پارلمان محلی قزوین افزود: هزینه برگزاری این نمایشگاه در حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که نیمی از آن تامین شده و امیدواریم شورای اسلامی شهر نیز در این خصوص همکاری کند.
وی با اشاره به دیگر موارد همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیریت شهری از جمله تلاش برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر به منظور توسعه کسب و کارهای فرهنگی و اقتصاد هنر خبر داد و اضافه کرد: با همکاری مدیریت شهری می‌توان با مکان یابی این گذر آن را در اختیار انجمن های فرهنگی و هنری قرار داده و تسهیلاتی را هم به آنها ارایه داد.
اسماعیلی با اشاره به ساخت تئاتر شهر از سوی شهرداری قزوین که هم‌اکنون ۸۰ درصد پیشرفت دارد،گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجهیز  این مجموعه می تواند با شورا همکاری کند.
وی ادامه داد: خانه هنرمندان از دیگر موارد مشترک بین این اداره کل و شهرداری است که در حال طی مراحل ثبت نهایی است و فقط نحوه و روند فعالیت و مدیریت آن باید مشخص شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: یکی از پروژه های بزرگ فرهنگی استان تالار هنری شهر است که بیش از ۱۰ سال همچنان به دلیل کمبود اعتبارات معطل مانده و فقط ۱۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: همچنین یک قطعه زمین در قسمت پشت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز وجود دارد که می‌توان از آن به عنوان یک فضای فرهنگی مانند نمایشگاه دائمی کتاب یا  بازارچه فرهنگ و هنر استفاده کرد.
اسماعیلی اظهار داشت: در قسمت زیرین میدان مینودر نیز می توان با همکاری شهرداری یک کاربری فرهنگی تعریف کرد و آنرا در اختیار شهروندان هنردوست قرار داد.
اسماعیلی همچنین از برنامه ریزی این اداره کل برای اجرای برنامه های هنری و فرهنگی در سال آینده خبر داد و افزود: برپایی هفته فرهنگی قزوین اردیبهشت ماه در برج آزادی، جشنواره فیلم یادگار با موضوع میراث فرهنگی با همکاری سازمان سینمایی کشور و وزارت میراث فرهنگی، دوسالانه خوشنویسی، جایزه ملی عارف، طراحی نشان زنده یاد استاد دبیر سیاقی و راه اندازی هنرستان هنرهای زیبا و تجلیل از نام آوران در ایام دهه مبارک فجر از جمله این برنامه ها برای سال ۹۸ است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در ادامه به راه اندازی رصد خانه فرهنگی قزوین در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: طرح رصدخانه نوشته شده و به زودی فعال خواهد شد و در قالب آن سند دائمی فرهنگی استان نیز تدوین می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.