به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام رحیم جعفری روز سه شنبه در حاشیه افتتاحیه گالری عکس جشنواره شبدیز در تالار انتظار در جمع خبرنگاران، افزود: جشنواره شبدیز چندین ویژگی مهم دارد که از نظر ما جشنواره ای با اهمیت است که یکی از این ویژگی ها احیای آن بعد از 15 سال است.
او گفت: جشنواره شبدیز از حدود 15 سال پیش تعطیل شده و سال گذشته به همت انجمن سینمای جوان و تلاش هنرمندان به عنوان یکی از مطالبات اصلی هنرمندان حوزه فیلم و عکس استان، احیا شد.
وی با بیان اینکه این جشنواره اکنون به صورت منطقه ای برگزار می شود، اظهار داشت: منطقه ای منظور غرب کشور نیست و استان های جنوبی، شمال شرقی و مرکزی کشور هم دراین جشنواره حضور دارند.
او استتقبال بسیار خوب هنرمندان از جشنواره را در سال گذشته و امسال پس از احیای دوباره را یکی از انگیزه ها برای دایرکردن دبیرخانه دائمی جشنواره دانست و گفت: در نظر داریم از سال آینده جشنواره را به صورت ملی برگزار کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه امسال برای تامین اعتبارات این جشنواره مقداری با تنگنای مالی روبرو بودیم، گفت: در مجموع 200 میلیون تومان اعتبار برای این جشنواره اختصاص یافته که 50 درصد آن توسط وزارتخانه و 50 درصد نیز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تامین شده است.
حجت الاسلام جعفری، کیفیت را یکی از مهمترین مقوله در برگزاری جشنواره ها دانست و افزود: خوشبختانه با تلاش هنرمندان، جشنواره امسال و سال گذشته موفق و با کیفیت برگزار شده و تلاش می کنیم هر سال کیفیت آن را ارتقا دهیم.
وی در ادامه سخنان خود همچنین معرفی هرچه بهتر و بیشتر کرمانشاه را سطح ملی و بین المللی را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی در جذب گردشگر بسیار موثر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه در ادامه، کرمانشاه را یکی از قطب های اصلی تولید فیلم کوتاه در کشور دانست و افزود: برگزاری جشنواره شبدیز یکی از مطالبه های جدی هنرمندان استان بود که خوشبختانه توانستیم احیا کنیم.
حجت الاسلام جعفری، تصریح کرد: این ظرفیت و پتانسیل در حوزه فیلم و عکس در استان وجود دارد که ما برای شکوفایی کردن این ظرفیت ها و استعدادهای هنری حتما دبیرخانه جشنواره شبدیز را دائمی خواهیم کرد.
دومین جشنواره فیلم و عکس شبدیز روز سه شنبه با افتتاح گالری عکس این جشنواره در تالار انتظار کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرد.
شبدیز به معنی شب ‌رنگ و شب ‌مانند، اسب سیاه ‌رنگ خسرو پرویز است که تصویر آن در اثر تاریخی تاق بستان در کرمانشاه وجود دارد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.