سید محمد پژمان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران قزوین افزود: این محلات در ۴۸۶ شهر قرار داشته و پنج میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار نیز در آنجا زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه این تعداد خانوار ۲۰ میلیون نفر از جمعیت ایران را تشکیل می دهند اضافه کرد: تاکنون فقط حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ مورد از این محلات نوسازی شده و باید اقدامات بیشتری از سوی استان ها برای تسریع در این امر انجام شود.

پژمان ادامه داد: یکی از خطاهای بزرگ در بازآفرینی و نوسازی این مناطق ، انتظار تخصیص اعتبارات ملی آن هم در شرایط سخت بودجه کشور است در حالی که باید با نگاه محلی و با مشارکت مردم اعتبارات مورد نیاز برای نوسازی این محلات را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه علت اصلی تاخیر در اجرای این طرح‌ها فاصله بین تصمیمات صف و ستاد است ، گفت: این محلات در هر استانی نیازها و اقتضائات خاص خود را دارند که مدیریت محلی بهتر از مدیریت ملی می‌تواند به آنها رسیدگی کند از این رو با تشکیل هیات‌های اجرایی در استان‌ها و تفویض اختیارات شرکت بازآفرینی ایران به آنها، به دنبال آن هستیم فاصله بین تصمیم و اجرا را کم کنیم.

پژمان افزود: در حال حاضر دولت برای ۲هزار پروژه با چند هزار میلیارد از محل تبصره ماده۱۸ تامین منابع کرده اما به نظر می رسد این مقدار منابع و شتاب کار با اندازه و ابعاد این موضوع تناسب ندارد و از مدیریت‌های استانی و محلی انتظا می رود به میدان آمده از ظرفیت های محلات نیز استفاده کنند.

استان قزوین دارای هزار و ۴۳۸ هکتار بافت ناکارآمد است که ساکنان آن ۱۵ درصد خانوارهای شهری را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.