رییس و نماینده هاپکیدو جی اچ اف استان قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این رقابت‌ها با حضور ۱۷ استان و ۴۰۰ شرکت کننده به میزبانی استان البرز برگزار شد.

مهدی مروتی اضافه کرد:تیم اعزامی استان قزوین در این رقابت‌ها ۱۷ مدال شامل ۶ طلا، سه نقره و هشت برنز به دست آورد و بر سکوی سوم ایستاد.

این مسئول ورزشی ادامه داد:مقام اول و دوم این رقابت‌ها نیز به تیم‌های استان البرز و تهران رسید.

مروتی اضافه کرد: نفرات برتر این مسابقات به پیکارهای بین المللی قهرمانی هاپیکدو اورآسیایی که به میزبانی ایران برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به وضعیت هاپیکدو جی اچ اف در استان قزوین، گفت: هم اینک بیش از ۲۰۰ هنرجو در سطح استان در این رشته مشغول فعالیت بوده و باشگاه‌های این رشته ورزشی در البرز، نصرت آباد، محمدیه، آبیک، قزوین و شهرهای دیگر استان فعال هستند.

مروتی اضافه کرد: داوران و مربیان بین المللی مطرحی در این رشته در سطح استان فعالیت دارند و قهرمانان متعددی در سبک هاپیکدو از استان به کشور معرفی شده اند.

هاپکیدو نوعی هنر رزمی کره‌ای و یکی از تلفیقی‌ترین سبک‌های رزمی است که در آن از اطلاعات نقاط حساس عصبی، تکنیک‌های قفل مفصل، انواع فنون گلاویزی و پرتابی، ضربات مشت و لگد و سلاح‌های سنتی از جمله خنجر، شمشیر، طناب، نانچاکو، عصا، بادبزن و انواع چوب برای غلبه بر حریف استفاده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.