صدیقه ربیعی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه سلامت و خانواده استانداری افزود: تمامی سازمان‌های متولی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و موسسات خیریه اطلاعات خود را در یک سیستم یکپارچه قرار خواهند داد تا خدماتی که به زنان سرپرست خانوار ارایه می‌کنند به صورت یکپارچه و متمرکز ثبت شود.

وی اظهار داشت: این طرح در راستای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در استان که از شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین نیز مصوبه گرفته است، اجرا می‌شود.

ربیعی، شناسایی وضع موجود زنان و خانواده در استان بر مبنای اطلاعات پایه مستند، ارزیابی وضع موجود براساس مقایسه داده‌ها با میانگین کشوری و فهرست‌ کردن مشکلات را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: البته در این سند تنها بر روی زنان تاکید نشده و خانواده نیز با توجه به اینکه اساس و بنیان جامعه است، مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی  ادامه داد: با توجه به وجود فرهنگ‌های متنوع و متفاوت در هر یک از استان‌ها معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری این طرح را به طور جداگانه مورد توجه قرار داده تا نیازها و اولویت‌های هر یک از مناطق کشور با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

 ربیعی یادآور شد: در حال حاضر ۴۰ هزار زن سرپرست خانوار در استان شناسایی شده اند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد و برخی زیر نظر بنیاد شهید یا مستمری بگیر تامین اجتماعی هستند و تعدادی نیز تحت نظر هیچ نهادی قرار ندارند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به اشتغال زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با رویکرد توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم استان در سال جاری با همکاری جهاد دانشگاهی اجرا شد.

ربیعی ادامه داد: در این راستا برنامه‌های مختلفی با محوریت ارتقای سلامت و نشاط زنان و خانواده، بهبود و ارتقای وضعیت حقوق کودکان، عدالت جنسیتی و پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی مختلف انجام خواهد شد.

وی در ادامه بر راه اندازی کلینک تخصصی حقوق کودک در شهرستان‌ها تاکید کرد و افزود: پایین بودن سطح آگاهی و دانش حقوقی یکی از خلاهای موجود در بین زنان و کودکان است و بسیاری از پرونده‌های حقوقی به خاطر همین کمبود آگاهی تشکیل شده‌اند از این رو ضروری است با پرداختن به آموزش زنان وکودکان آنان را نسبت به حقوقشان آشنا کنیم.

این مسئول در ادامه راه اندازی کلینیک تخصصی حقوق کودک جهت ارائه خدمات مشاوره ای و راه اندازی اتاق مادر و کودک را در اماکن عمومی خواستار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.