هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در بازدید از عملیات اجرایی این طرح که با حضور حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کشور انجام شد، گفت: این طرح بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما در فاز اول باید آب شرب شهرستان آبیک را حل کرده و کیفیت آب را حل کنیم.

وی اضافه کرد: انتقال آب از سد طالقان برای تامین آب شرب ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از مهمترین طرح‌های استان قزوین در سال جاری است که باید اعتبار آن را از راه‌های مختلف از تهاتر بدهی و فروش نفت تامین کنیم.

استاندار ادامه داد: در سال‌های گذشته متاسفانه هیچ سهمی از سد طالقان به استان اختصاص نیافته بود و از سوی دیگر خشکسالی و کمبود شدید آب، نارضایتی مردم را افزایش می‌داد.
جمالی پور عنوان کرد: باید انتقال آب به آبیک را سرعت بخشیم و حداکثر تا ۶ ماه آینده این طرح را در فاز نخست به سرانجام برسانیم.

طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین از طرح‌های مصوب سفر رییس جمهوری به قزوین در سال ۹۵ است که هم اینک حدود هشت درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کل هزینه عملیات طرح، ۱۳ هزار میلیارد ریال است که در صورت تکمیل و بهره برداری، آب  ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا را تامین می‌کند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کشور امروز به منظور بازدید از تصفیه خانه فاضلاب روستای قشلاق، بازدید از طرح‌های مسکن مهر، کلنگ زنی تصفیه خانه شریفیه و حضور در جلسه شورای حفاظت از منابع آب به قزوین سفر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.