محمود محمودخانی روز چهارشنبه در نشست پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی شهرستان البرز، گفت: دشمنان نظام همیشه با سیاه نمایی و دروغ پردازی به دنبال کمرنگ نشان دادن حضور پرشور مردم در انتخابات بوده‌اند اما مردم ایران اسلامی با ایستادگی پای آرمان‌ها توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز همیشه تاکید داشته‌اند که انتخابات باید پرشور و در سلامت و امنیت کامل برگزار شود و وظیفه همه مسئولان این است که با عملکرد مثبت خود حضور مردم در انتخابات را حداکثری کنند.

محمودخانی خاطرنشان کرد: در سال جاری برای اولین بار دادستان به عنوان مدعی العموم در هیات اجرایی شهرستان حضور خواهد داشت و همین موضوع می‌تواند تضمین کننده سلامت انتخابات و ضمانت اجرای صحیح قانون باشد.

فضای مجازی در شهرستان البرز با دقت رصد می‌شود

رییس دادگستری شهرستان البرز گفت: تاثیر فضای مجازی در برگزاری انتخابات بسیار گسترده و حساس است و می‌تواند کارکردهای مثبت و منفی گوناگونی در فضای حقیقی انتخابات داشته باشد.

وی افزود: به همین خاطر رصد فضای مجازی بسیار دارای اهمیت است و دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نسبت به رصد و کنترل این فضا باید تلاش زیادی داشته باشند.

این مسئول گفت: انتظار از فعالان فضای مجازی این است که با قوانین این حوزه آشنا شوند تا افراد به دلیل بی اطلاعی و ناآشنایی به قانون دچار مشکل نشوند.

محمودخانی در ادامه اظهار داشت: اموال و امکانات عمومی و دولتی که در اختیار دستگاه‌های مختلف قرار دارد نباید مورد سوء استفاده قرار گیرد و یا به نفع کاندیداها استفاده شود.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده چنین رفتاری، برخورد بدون اغماض قضایی صورت خواهد گرفت و همه باید تلاش کنیم تا هیچ شائبه جانبداری در برگزاری انتخابات ایجاد نشود.

این مقام قضایی تصریح کرد: تبلیغات انتخاباتی باید در چهارچوب قانون صورت گیرد و انتظار این است که کاندیداها به جای تخریب دیگران، برنامه‌های آینده خود را ارائه دهند.

محمودخانی تاکید کرد: تخلفات انتخاباتی در دوره‌های گذشته باید مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لازم تذکرات و هشدارهای لازم به اشخاص مختلف داده شود تا با نگاه پیشگیرانه به استقبال برگزاری انتخابات پیش‌رو برویم.

رییس دادگستری شهرستان البرز اظهار داشت: یک شعبه در دادسرا و یک شعبه نیز در دادگستری شهرستان البرز برای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تعیین شده است.

شهرستان البرز با مرکزیت الوند در ۱۵ کیلومتری قزوین واقع شده است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.