علیرضا وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۵۰ میلیون ریال از مابقی اعتبارات نیز در آینده نزدیک و طی تفاهم‌نامه‌ای با بسیج سازندگی جهت مناسب‌سازی تخصیص داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۲۸ مورد مناسب‌سازی منزل و پنج دستگاه خودرو برای معلولان و سالمندان قزوینی مناسب‌سازی صورت گرفته، افزود:  برای مناسب‌سازی منزل تا سقف ۴۴ میلیون ریال و خودرو تا ۲۲ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

این مسئول بهزیستی یادآور شد: همه ساله با توجه به واگذاری وظایف بهزیستی به مراکز غیردولتی در قالب تفاهم‌نامه بین این اداره کل با آن مراکز منعقد می‌شود تا آنان به عنوان مجری طرح و براساس اولویتی که از سوی بهزیستی و مددکار تعیین می‌شود، به درخواست‌های مناسب‌سازی پاسخ دهند.

به گفته وارثی، مناسب‌سازی‌ها شامل محیط فیزیکی، الزامات قانونی، ابزارهای کاری و شغلی توانخواه و همچنین آموزش بوده تا جایی که شامل تمام ابعاد زندگی توانخواه نیز می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: مددجویانی که به دلیل محدودیت‌های جسمی، حرکتی، حسی و ذهنی در زندگی عادی روزانه دچار اختلال باشند در صورت درخواست مناسب‌سازی، پس از بازدید مددکار و تایید او درخواست توانخواه مورد تایید قرار می‌گیرد.

بهزیستی استان قزوین ۲۴ هزار مددجو را تحت پوشش خدمات خود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.