مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین روز شنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این آموزش‌دیدگان، ۲ هزار و ۵۹۶ نفر زن و هفت هزار و ۶۹۸ نفر مرد هستند.

حجت الله امینی افزود: در نظر داریم تا علاوه بر این کلاس‌ها و دوره‌ها که به ‌صورت حضوری برگزار می‌شود، مهارت‌هایی را نیز از طریق فضای مجازی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین اظهار داشت: پادگان‌ها، کارگاه‌های ثابت و شعب، زندان‌ها، روستاها، صنایع و صنوف، دانشگاه و جوار دانشگاه‌ها، کارگاه‌های سیار، سکونتگاه‌های غیررسمی، آسیب دیدگان اجتماعی و کارگاه مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، جامعه هدف اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین هستند.

وی ادامه داد: همچنین شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا افرادی که آمادگی کسب یک مهارت جدید را دارند در یک بنگاه اقتصادی به کسب تجربه بپردازند و در محیط کار واقعی، مهارت‌آموزی کنند.

امینی خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که حاضر می‌شوند در کارگاه خود اقدام به آموزش علاقه‌مندان معرفی ‌شده از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین نمایند، از معافیت‌های بیمه‌ای و مالیاتی بهره‌مند خواهند شد.

تربیت نیروی ماهر، مهمترین شاخص توسعه اقتصاد استان

وی افزود:تربیت نیروی ماهر، یکی از شاخص‌های مهم رونق تولید و اقتصاد استان است زیرا فرد آموزش‌دیده، می‌تواند از طریق کارآفرینی، پس از ورود به بازار کار، اشتغال پایدار نیز ایجاد کند.

امینی اضافه کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی با هدف بسترسازی برای اشتغال و همچنین تعیین صلاحیت حرفه‌ای، از رسالت‌های اصلی مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای است.

امینی افزود: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش‌های دولتی و خصوصی تمام تلاش خود را انجام داده تا نیازسنجی بازار را در نظر گرفته و مطابق با این نیاز، آموزش‌های مهارتی را ارائه کند.

وی عنوان کرد: باید آموزش مهارتی واقعی به افراد ارائه شود زیرا تنها در این صورت است که آموزش دیدگان می‌توانند اقدام به کارآفرینی کرده و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

امینی با بیان اینکه برای فردی که می‌خواهد یک استاندارد شغلی را آموزش ببیند، بسته‌های مختلفی از ایده سازی تا خلاقیت و نوآوری تعریف ‌شده است، تصریح کرد: این فرد پس از آموزش مراحل اخذ استاندارد، طرح کسب ‌وکار خود را نوشته و تسهیلات مرتبط با همان کسب‌وکار را نیز دریافت می‌کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین با بیان اینکه هرکسی بتواند گواهینامه فنی و حرفه‌ای را اخذ نماید، می‌تواند آن را در تمام مجامع بین‌المللی ارائه کند، ادامه داد: طبق استانداردهای سازمان جهانی کار، یک کد شغل منحصر به ‌فرد برای فرد تعریف می‌شود و به همین سبب نیز اعتبار این گواهی‌نامه و کد شغلی در مجامع بین‌المللی، معتبر خواهد بود.

در سال گذشته ۲ میلیون و ۴۶۸ هزار و۶۵۰ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی فنی و حرفه ای استان ارائه شد.

همچنین سال گذشته ۱۴ هزار و ۷۱۶ نفر مهارت‌های فنی و حرفه ای را آموزش دیدند که ۱۱ هزار و ۶۰۵ نفر از آنها مرد و سه هزار و ۱۱۱ نفر زن بوده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.